Ventiel rechtstreeks op woonhuisventilatiebox?

Sanderrrr

  • #1
Beste experts!
Op zolder, waar wij de was doen en drogen, hebben we weinig mogelijkheid tot ventilate. Er is een deur naar het dak en een klein raam met rooster. Dit rooster staat altijd open, maar het raam en de deur zelf staan dicht (helemaal door de huidige temperatuur). Ik meet de luchtvochtigheid en deze gaat regelmatig omhoog naar 75% als er was aan het drogen is.

Nu hangt onze (nieuwe, Zehnder Stork Comfofan S Hygro) ook op zolder, in dezelfde ruimte als waar de was hangt te drogen, dus vroeg ik mij af:

Kan ik 1 ongebruikte aanzuigaansluiting openen en hier rechtstreeks een ventiel opzetten? Of is dit niet aan te raden omdat dit de ventilatie in de rest van de woning (badkamer/toilet/keuken) negatief zal beïnvloeden? En wat voor andere opties heb ik?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ja, dat is zeker een goed idee. Zet in de wasruimte dan wel het ventilatierooster dicht.

Het beste is wel alle ventielen in te (laten) regelen.
 

Roykes

  • #3
Je haalt nu wel je hele systeem uit zijn verband, dus opnieuw inregelen zou ik wel doen.

Rooster open laten staan. anders krijg je geen / niet genoeg verse lucht binnen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik vermoed dat met een dicht ventilatierooster de was sneller droog is. Er moet uiteraard wel voldoende frisse lucht via de andere kamers binnen komen. Controleer de spleet onder de deur. Deze moet meer dan 1cm zijn.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu