Verplaatsen afvoer wasmachine zolder

Sponsje2

  • #1
Goedemiddag allemaal,

Ik ben mijn zolder aan het verbouwen (isoleren / verplaatsen wasmachine aansluitingen)

Mijn vraag is of de locatie van het sifon en de ingang van de wasmachineslang zo op de juiste hoogte zitten. Met andere worden, gaat dit voor problemen zorgen? In de oude situatie heb ik geen problemen ondervonden met de doorstroom. In de nieuwe situatie ga ik twijfelen door de toevoeging van het syfon.
Na het syfon gaat de afvoer zo'n 2,5 meter achter het knieschot dan 2 x 45 onder de cv door naar de oude aansluiting (ook ongever 2,5 meter).

Hoogte sifon : 90cm
Hoogte ingang slang wasmachine: 130cm
OUde hoogte ingang slang wasmachine: 90cm

Bijgevoegd de foto's van de situatie.

oud


nieuw


Edit: foto's niet goed geupload

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

Groet
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik zou het zo maken. Kan je achter het schot niet verder zakken. Hoe hoger verticaal des te minder kans op overstromen.
 

Sponsje2

  • #3
Dank voor uw reactie,

Klinkt logisch! Ik ben ermee aan de slag gegaan:



Achter het schot zou ik kunnen zakken, alleen kom ik dan verderop met de cv in de knoop. Ook zou ik nu eventueel nog iets kleins op kunnen bergen achter het schot

Vanavond het laatste stukje lijmen.

Nogmaals bedankt!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Zelf zou ik het stankslot zo hangen/maken dat er weinig water in moet staan om af te sluiten. Nu moet er veel water in de U worden weg gedrukt. Mij lijkt dat er meer kans is dat het er boven toch uitkomt.
Moderne wasmachines hebben een achterlijk hoog vermogen om het water weg te pompen.
 

Sponsje2

  • #5
Duidelijk, heb hem ingekort.

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Moet goed zijn.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu