Trommel draait soms wel/niet, centrifiguurt niet (wasmachine

Edske

  • #1
Merk: Indesit IWC 6165 (EU)wasmachine
type: lb2006C

Wasmachine draait soms wel en soms niet maar centrifugeert in ieder geval niet.
Met een lege trommel draait de trommel wel (start programma) maar blijft het water in de trommel.
Met was erin draait de trommel helemaal niet.
Het water wordt dan ook niet afgepompt.

De schoep van de pomp kan ik vrij bewegen dus geen verstopping daar.

Ik dacht dat deze machine geen koolborstels had. Heeft iemand enig idee over de oorzaak (en dus de oplossing?)

alvast bedankt'
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het is een machine met koolborstels volgens de specs, controleer die of ze minimaal 15 lengte hebben, zo niet dan vervangen.
 

Edske

  • #3
Dag Jan, bedankt voor de snelle reactie. Ik zal morgenmiddag kijken en laat het weten. Anders zal het de pomp zijn vrees ik.... ?
 

Edske

  • #4
Ben alvast even op zoek naar koolborstels maar kan nergens koolborstels vinden voor dit type. 30620039095. Zo oud is de machine nog niet. Ben benieuwd of ik ze morgen vind.
 

Edske

  • #6
Ah, ik zie inmiddels koolborstels maar krijg deze er met geen mogelijkheid uit. nummer 6 heb ik erbij maar erg lastig Iemand een tip om dit zonder geweld te doen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
De schroefkop zal waarschijnlijk 5,5 mm zijn.
Even bij de ijzerwarenwinkel langs.
 

Edske

  • #8
Moter er maar even afgehaald en uiteindelijk is het gelukt Jan. Koolborstels zijn besteld. Ik laat even weten of dat het probleem was.
 

Edske

  • #9
Het is gelukt en het bleken inderdaad de koolborstels te zijn. Hij draait weer als een tierelier.
Bedankt voor de tips.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu