Kier wegwerken met tegelen

Eenkhoorn

  • #1
Dag allen,

Binnenkort ga ik een keukenwand boven het werkblad betegelen, welke langs het werkblad niet effen verloopt. Op het ogenblik dat het werkblad de ene wand raakt, onderstaat in de andere hoek een kier.

Het betreft een hoekkeuken. Voor zover ik overzie is de kier aan deze wand niet met het werkblad te dichten, als ik de kier zou dichten/verkleinen middels de plaatsing van het werkblad past de kopse kant het andere werkblad niet meer haaks op deze.

Ik denk dat dat dit opgelost moet worden in de muur, bijvoorbeeld middels dikbed tegellijm corrigeren? Ik zou dit in de betreffende hoek dik op kunnen brengen en zowel naar boven als opzij langzaam steeds dunner aanbrengen. Er komen tegeltjes van zo’n 7x7 in, ik denk dat dit niet erg hoeft op te vallen.

Goed idee? Graag jullie ideeën en adviezen, waarvoor dank!




 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Van het korte stuk wat afschaven naar 1 kant, het lange blad kan dan naar achteren.
 

Eenkhoorn

  • #3
Dank voor je reactie Jan. Maar als ik dat doe en dit blad dan met de lange zijde tegen de wand kan leggen en de kier kan dichten, dan past het nog te plaatsen blad toch niet meer haaks op deze? Of maak ik een denkfout.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik bedoel iets weg schaven aan de muurkant, dan ontstaat er ruimte om het blad iets naar achter te drukken, de verbinding met het lange blad blijft gewoon passend.
 

Eenkhoorn

  • #5
Op die manier, deze plank over de gehele achterzijde schuin bewerken / passend maken. De kier is overigens +/- 1.5 cm, het hele werkblad zover naar achteren laten komen is niet ideaal. Dit zie je goed terug aan de voorkant tov hoe ver het blad over de deurtjes heen hangt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Dat is idd geen gezicht als het blad teveel naar achter komt.
Dan is een dikbed tegellijm een betere oplossing.
 

Tegel

  • #7
Tegeltjes van 7x7 kun je niet netjes vlak in de dikbed lijm tegen de muur plaatsen.
Lijm dan eerst een wedi plaatje van 1 cm tegen de muur daar waar de tegels komen.
 

Eenkhoorn

  • #8
Dank Tegel, maar met zo’n plaat is er geen geleidelijk verloop tussen muur en plaat. Dat is abrupt een cm. Bedoel je dan om het verloop tussen muur en plaat zelf geleidelijk te doen over 1a2 tegels?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu