2 lagen voorstrijk

Marleos

  • #1
Hallo!

In ons nieuwe huis is door de stukadoor een flinterdun laagje stuc aangebracht op de betonnen muur. Hierdoor is de muur wel glad maar ook heel vlekkerig. Nu wil ik gaan voorstrijken, ik heb witte rolbare voorstrijk en gewoon van dat transparante dunne spul gekocht. Ik dacht zelf de witte te gebruiken omdat het dan al wat dekt. Ik heb nu een klein stukje muur ermee gedaan maar het is nog erg vlekkerig. Ik heb een aardig dure latex gekocht voor er overheen. Om te voorkomen dat ik daar 3 lagen van op moet brengen voor het dekt en een fortuin aan latex kwijt ben vraag ik me af of ik in plaats daarvan nog een laag witte voorstrijk kan aanbrengen om zo mijn latex te “sparen
 

Omsels

  • #2
Vlekkerig? Maak eens een foto. Is de muur wel al droog genoeg om te verven?

Naar mijn weten dekt voorstrijk voor latex sowieso niet. Welke heb je gekocht? Wit waterdun spul?

Bedenk je dat een kale muur in 1 keer dekkend krijgen erg moeilijk is. Ons is het in ieder geval, in heel het huis, niet gelukt met 1 laag latex. Wat je wel zou kunnen doen is een goedkopere latex doen als eerste laag, en de duurdere (ik denk schrobvaste) als 2e laag.
 

Marleos

  • #3


Op de foto zit er nog niks op. Het is zeker droog, het is gewoon heel dun gedaan zodat het beton glad is. Ik heb de voorstrijk gewoon bij de praxis gekocht. Dekkend wit en rolbaar. Het is een soort dikke latex. Een laag goedkopere latex eronder is wel een goede, ik denk dat ik dat ga doen!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Een keer rollen met een goede roller die elke keer verzadigd moet zijn met latex.
Een keer met verdunde latex en de tweede keer met normale latex is ook een optie.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu