Storing siemens SN66M055eu/50

Rijnberg

  • #1
Ja ik heb al heel veel zitten zoeken op de foutcodes maar zie verschillende oplossingen. Ik ben er niet uit en daarom toch maar een vraagje:
He begon met code E15. Ik heb de plint van de vaatwasser gehaald en het water opgedept. Daarna de vaatwasser weer aangezet. (korven zijn eruit) Op een gegeven moment zag ik het lekken bij de deur rechts maar dat druppelde op de vloer en niet in de kuip. Maar er bleek toch weer water in de kuip te zijn gekomen. Ik heb nergens druppels zien hangen of vallen. dus weer code E15. zelfde recept omdat ik toch wilde zien waar het water vandaan komt. Maar nu geeft ie code E24.
Verstopt? maar het schoepje van de pomp draait gewoon, en afvoerslang lijkt niet verstopt.

graag tips. Het is een onderbouw, misschien toch helemaal uitbouwen?

ps, bestaat er een stand voor alleen pompen?
 

Rijnberg

  • #2
Toch maar even het verloop vermelden, met een nieuwe vraag.

Ik heb uiteindelijk het kleine pompje rechts aan de voorkant losgemaakt en ondanks dat het wel draaide bleken er toch wat rommel om het asje te zitten. dat heb ik eraf gepeuterd. (haren?)
Daarna deed ie het weer. geen foutmeldingen.

Wel een af en toe flink brommend geluid. Maar volgens mij deed ie dat al af en toe maar lijkt wel toegenomen. Of ik ben er nu meer op gespitst. Het lijkt alsof iets ergens vastloopt. Ik heb op dit forum iemand gevonden die iets zei over de bovenste sproeiarm. Na van alles proberen heb ik de bovenste korf lager gezet en dat lijkt te helpen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn want liever zet ik de korf weer hoger.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Code E15 betekent water op de bodemplaat, die zit helemaal onder in de machine, dus niet de kuip.

Code E24 betekent probleem met de circulatiepomp, zie de lijst voor beide codes.
 

Rijnberg

  • #4
Dank Jan, maar zoals gemeld is dat opgelost.

nu brommend geluid dat verdewijnt als ik de bovenste korf lager doe.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Het kan voor anderen wel handig zijn. :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu