Dakisolatie vervangen

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #21
Dat kan geen kwaad.
 

Danny709

  • #22
Ik ben begonnen alles leeg te halen en voor te bereiden.

Maar ik zag dat 1 niet draagbalk, in het multiplex dakbeshot is geschroefd. Kan dat problemen opleveren in de toekomst?

En boven bij het plafond zit een kier, kan ik die gewoon kitten of purren en dan de isolatie schuin afsnijden en met ALU tape aan het plafond plakken? Of beter een latje plaatsen?

 

Danny709

  • #23
Ik zag dat je eerder al had aangegeven dat ik de isolatie boven schuin af moet snijden, had ik even overheen gelezen.

Heb de meeste spullen in huis zou alleen graag je mening weten van een vochtige plek in de hoek, voor ik ga beginnen. Hij is namelijk donkerder dan die andere plek.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #24
Tocht het daar ook langs?
 

Danny709

  • #25
Nee daar geen tocht.

Als ik de glaswol helemaal onderin een beetje indruk, voel ik wel veel tocht.
 

Danny709

  • #26
Maakt het trouwens uit als ik in plaats van pir platen toch voor glaswol ga met een dampdichte laag?

Ik zag namelijk dat glaswol beter tegen geluid isoleerd en je hoort hier aardig wat geluid van buiten komen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #27
Verder lezen. :wink:
Steenwol isoleert beter tegen geluid als glaswol.
 

Danny709

  • #28
Dat zou ook een optie zijn. Maar ik vraag het omdat er stond dat het ook vocht vasthoud. Is dat niet erg? De isolatie tussen het beton en het dakbeschot is namelijk niet helemaal dicht.

En die vochtige plek is in orde als ik geen tocht voel? Of kan ik beter iemand langs laten komen?

Hoop van het weekend de klus te klaren :p
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #29
Ieder tochtgat moet dicht gemaakt worden om condensvorming te voorkomen.
 

Danny709

  • #30
Ik dicht het aan de buitenkant dan af met PUR schuim

En die vochtige plek?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #31
Condens ontstaat door vochtige lucht van binnen uit, een dampwerende folie aan de binnenkant lost dit probleem op.
De vochtige plek is verdacht maar ik ben geen helderziende.
 

Danny709

  • #32
Ik ga de warme kant sowieso dampdicht maken.

Maar die tocht komt van de buitenkant het is een kier tussen de bakstenen waar het dak begint. Als ik je goed begrijp kan ik dat dus wel openlaten?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #33
Zorg dat het tochtgat dicht gemaakt wordt, anders hebt u een koudebrug.
 

Danny709

  • #34
Oke duidelijk.

Het heeft de laatste dagen hier veel geregend en de donkere plek word niet nat of vochtig.

In principe heb ik dan geen lekkage denk ik, of werkt het niet zo?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #35
Het lijkt niet op lekkage.
 

Danny709

  • #36
Heb een tekening gemaakt hoe het dak nu is opgebouwd.

Ik twijfel of de glaswol die tussen de baksteen en beton muur zit als koudebrug geld omdat er ventilatieroosters in de baksteen muur zitten.



 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu