Vaillant VHR 18-22C, kan het Openterm gebruiken?q

Marc-S

  • #1


Mensen,

Kan bovenstaande CV ketel (beetje oude bak) ook aangesloten worden op een kamerthermostaat die modulerend is via Openterm?
Ik heb een nieuwe Honeywell modulerende kamerthermostaat voor deze ketel.

Moet er nog een code worden aangepast in het ketel management systeem?

En aan welke pennen moet de kabel voor de modulerende thermostaat worden aangesloten?

Bijgesloten een foto van de huidige thermostaat die on/off werkt.

Dank!
 

Marcn88

  • #2
Nee hier kan alleen aan uit aangesloten worden
 

Marc-S

  • #3




OK, dan heb ik het verkeerd begrepen toen ik de handleiding even bekeken heb. Dacht dat daar in stond dat beide opties gesupport worden, on/off en Opentherm.

Of is de Opentherm optie alleen beschikbaar voor een ander model uit dezelfde serie van destijds?
 

Marc-S

  • #4
Ik zie wel op de 1e foto dat de VHR 18-22C op de klemmenstrook geen ‘A’ en ‘B’ heeft. Verklaart dat, dat dit model ketel geen OpenTherm support?
 

Ceeshobby

  • #5
Klopt A en B is opentherm.
Ik weet niet van wanneer je ketel is.
Volgens mij ketels na bouwjaar 2000.
Wij hebben er een uit 2002 en in mijn vorige huis een uit 2001 en hebben allebei opentherm aansluiting.
 

Tumkie

  • #6
Omgekeerde wereld ... ik koop eerst een OT-thermostaat en dan pas ga ik vragen of hij op de ketel kan ?
 

Marc-S

  • #7
Veel dank allemaal. De ketel is dus van voor 2001. Daarna is dit type ketel van Vaillant dus ook uitgerust met OpenTherm. Beetje raar dat men de ‘geupgrade versie’ van deze ketel toch nog is gaan verkopen onder hetzelfde typenummer.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu