Ondervloer van pallets op zolder

SquierJV

  • #1
Goedendag,

Pallets als ondervloer?

Ik wil graag mijn zolder van mijn huurwoning bewoonbaar maken door het te isoleren en er ook een vloer in te leggen. Nu is het isoleren geen probleem ik ben daar bijna mee klaar, de vloer echter geeft meer te denken. Het heeft bovengrondse leidingen lopen die met hout afgetimmerd zijn. Deze zijn zo’n 10cm hoog. Nu is er een aantal opties om de vloer op te hogen, maar ik wil er niet veel geld aan besteden aangezien ik in een huurhuis woon. Ineens kwam bij me een andere optie op, nl europallets als ondervloer gebruiken. Is dit een serieuze optie volgens jullie of raden jullie dat af, en waarom?

Met vr. groet Marc
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Plaats eens een foto.

Als er nu geen vloer in ligt, is de ruimte waarschijnlijk niet geschikt om te gebruiken. De balklaag moet dus als eerste gecontroleerd worden! Zie de balkenschuif.
 

SquierJV

  • #3
Geen enkel probleem qua vloer. Deze is gewoon goed, maar enkel.

 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #4
Je kan het met elk hout uitvullen.
als je goedkoop aan die pallets kan homen kan je ze gebruiken.

persoonlijk zou ik echter gewoon een bos 2"*3" gebruiken
dat is veel makkelijker goed vlak te leggen.
 

SquierJV

  • #5
Dank voor het meedenken.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Wat voor vloer moet erop komen? Grote kans dat er eerst een laag plaatmateriaal over de houten regels moet om voldoende ondersteuning te krijgen.

Wat een bijzondere oplossing hier, daar heeft iemand veel uren besteed aan het omtimmeren van die leidingen...
 

SquierJV

  • #7
Het is een jaren 20 huis. Het hele blok huizen is zo. De bewoners van die huizen hebben het jaren geleden al veranderd ( leidingen verwijderd en in de vloer gemaakt, maar dat was ontzettend veel werk zeiden ze, ook omdat het spaghetti was ) En raden ze mij dus af. Ik woon hier nu twee jaar in met veel plezier en verwacht hier nog lang te zitten. Wil dus best iets investeren maar het blijft natuurlijk een huurwoning.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu