Andere garagevloer keuze

Ronnie1971

  • #1
Hallo

In mijn garage van 50m2 met vloerverwarming zit een cementdekvloer met daarover heen een Egaline laag en een epoxy coating met wat zilverzand er door heen.
Nu is het zo dat de vloer lelijk wordt en ben dus opzoek naar iets anders.
Maar wat?
Er wordt wel eens aan een auto gesleuteld,(Laswerk en met een garagekrik op gereden)
Wat raden jullie mij aan? En hoe kan ik de oude coating en egaline verwijderen zodat ik met een goede basis kan beginnen.
Ik zat ook aan tegels te denken

Mvg Ron
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De vloer opschonen kan met een renovatiefrees. (te huur)
Ik zou er een laag betonverf op zetten na goed schoonmaken.
 

Bobbert

  • #3
Geen epoxy coating gebruiken als je gaat lassen.

Ik heb het gedaan en heb er spijt van.

Met lassen wil het nog wel eens gebeuren dat er een druppel vloeibaar staal op de grond uit elkaar spat....
Dat brand dus gewoon door de coating heen.

Als ik het over zou doen dan kies ik voor een gekleurde betonvloer.
Dit hebben we op het werk ook en dat ligt er al 40+ jaar in.
 

klusweb

  • #4
Ik vind weinig mis met een epoxy coating. Heerlijk stofvrij en gelekte vloeistoffen veeg je er zo af, in tegenstelling tot kaal beton waar venijnig stof af blijft komen (wat je NIET in je motor wilt) en waar een olievlek direct in trekt. Kaal beton zou ik dus sowieso niet doen in een sleutelruimte.

Lassen kan op een lasdeken als je de vloer mooi wil houden, en anders gewoon de "battle scars" accepteren, Had het maar geen garage moeten worden. Ik loste het dus met een lasdeken op en het enkele spatje wat ernaast viel nam ik voor lief.

Voor gewoon sleutelen zijn afgedankte stukken tapijt trouwens heerlijk comfortabel en het scheelt schoonmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu