Traprenovatie en lijmresten laten zitten

Tieneke

  • #1
Hallo,

Ik heb de oude vloerbedekking van mijn trap verwijderd. Wil hierop cando traprenovatie (laminaat treden en stootborden) aanbrengen. Van de zijkanten heb ik alle lijm resten met veel moeite weten te verwijderen en heb ik deze geschilderd. Ik neem aan dat de lijmresten op de traptreden toch gewoon kunnen blijven zitten als ik hierop de nieuwe laminaattreden vastlijm? Of denkt iemand dat die lijmresten er echt helemaal af moeten? Alvast bedankt.
 

Tieneke

  • #2
Niemand een idee of dit kan?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Bel eens met een bedrijf dat vloerbedekking legt, zij zullen dit veel vaker tegenkomen.
 

Tieneke

  • #4
Dank je wel Jan. Ga ik doen. Ik ga nu alleen geen vloerbedekking leggen maar laminaat treden. Maar dat zal niet zo'n verschil maken denk ik omdat het allebei toch gelijmd moet worden.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Zorg in ieder geval ervoor dat alle losse delen van de oude lijm weg zijn en dat de nieuwe lijm de oude niet oplost.
 

Tieneke

  • #6
Oké dank u. ja alle losse lijmdelen zijn er wel vanaf maar hoe weet ik of de nieuwe kit of lijm de oude lijm niet gaat oplossen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Een stukje proberen, na 2 dagen kunt u het wel zien of voelen of de lijm opgelost is.
 

Tieneke

  • #8
Allen bedankt. Ik heb inderdaad een stukje geprobeerd en het bleef goed vast zitten over de oude lijm heen.
Heb dus besloten om de lijm resten te laten zitten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Oké, succes er mee.
 

Tieneke

  • #10
Dank je wel !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu