Krassen door schuurmachine in HR+++ (triple)

Dynel84

  • #1
Hallo iedereen,

Ik heb mij overal rotgezocht maar kan het niet echt goed vinden, dus ik doe het hier:

Recentelijk zijn er bij mij nieuwe ramen geplaatst (HR+++ Triple), de schilder is hier dus overheen gegaan met een schuurmachine :roll: en ik vroeg mij af wat je in zo`n situatie het beste kunt doen. De kras zelf is ongeveer 2,5 - 3 cm verwijderd van de rand en zo`n 5 cm breed.

Zie hierbij ook de foto


Wat te doen? Kan dit door een bedrijf hersteld worden of is er een manier om zo`n kras op te vullen met iets?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Wat zegt de schilder?
 

Dynel84

  • #3
Ik heb de schilder nog niet gesproken omdat ik eerst wilde kijken hoe duur het was om het te laten herstellen, en het dan met hem te regelen.

Ik heb al wat bedrijven gesproken maar niemand kan eraan beginnen. Het enige wat ik dan nog bedenk is om het raam dan te vervangen maar dat lijkt mij heel rigoreus.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
De schilder heeft het veroorzaakt, dus zal het ook op moeten lossen. Ik neem aan dat hij verzekerd is.
 

Dynel84

  • #5
Hoi Ijkenhout,

Bedankt in ieder geval voor je reactie, ik begrijp idd dat hij er verantwoordelijk voor is en zal kijken met hem of er iets aan te doen valt.

Ik wilde alleen even objectief weten of het makkelijk te herstellen valt middels wegpoetsen, of dat juist het hele raam vervangen moet worden. Als dat het laatste is dan laat ik het liever zo zitten omdat dan alles weer opengebroken moet worden..maar blij wordt ik er niet van.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #7
Dat wilde ik net zeggen: je kan glas polijsten. Dat wordt veel in nieuwbouw gedaan vlak voor de oplevering als er krassen in de ruiten zijn gekomen.

Overigens is dit ook bij je autoruiten te doen. Zeker een voorruit heeft ontelbare kleine krasjes die met name bij het licht van een tegenligger voor een heel diffuus lichtbeeld zorgt waardoor het zicht zeer beperkt wordt. Na het polijsten zijn deze krasjes zo goed als weg en heb je weer scherp zicht, ook met tegenlicht in het donker.
 

Kluszot

  • #8
Gewoon de schilder dit op laten knappen.
Er hoeft niet veel gesloopt te worden om nieuw glas er in te zetten.
Een paar glaslatten loshalen en de raam kan er uit en nieuwe weer er in.

Maar ik heb zo het vermoeden dat het schilderwerk niet door een officieel schilders bedrijf is gedaan als ik de antwoorden zo lees.
Dus bij de schilder zal niet veel te halen vallen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu