Vloerisolatie - spijkerflens kruipruimte

AlexanderP

  • #1
Hoi,

Ik wil graag mn vloer isoleren vanuit de kruipruimte met steen of glaswol. Nu kan ik kiezen voor de variant met spijkerflens. Moet de spijkerflens tegen de ondervloer aan (bovenkant dus) of juist naar benden, richting de kruipruimte.
Richting de kruipruimte lijkt mij de wol mooi afgedekt met de spijkerflens. Of kan ik beter geen spijkerflens gebruiken.

Groeten,
Alexander
 

Willem52

  • #2
Hoi,
Ik zou geen spijkerflens toepassen in de kruipruimte. Op een gegeven moment gaat het papier van de spijkerflens vochtig worden door condens enz. Na jaren gaat het onder het gewicht van de glas- of steenwol doorhangen en scheuren. Mijn advies zou zijn om nooit glas- of steenwol toepassen met papieren rug in een kruipruimte.
 

AlexanderP

  • #3
Hoi Willem,
Dankjewel. Ik twijfelde maar nu ga ik het doen zoals jij zegt. Glas of steenwol.
Heeft er iemand nog een goede tip hoe ik dat tegen de vloer kan bevestigen? Natuurlijk kan ik latjes aan de onderkant van de draagbalken timmeren, maar deed isolatie is niet zo dik dat het aan de onderzijde van de draagbalk komt. (Leg ik het goed uit?;))
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Kijk ook even naar folie die onder de vloer kan, de folie vormt een soort van luchtkussen, isoleert goed en neemt geen spatje vocht op.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu