Alleen voordeur kozijn vervangen tips gezocht.

Leergierige klusser.

  • #1
Goede avond,

Ik ben opzoek naar iemand die me wat tips kan geven. Mijn voordeur kozijn is zo rot als wat maar verrassend genoeg is de voordeur nog best netjes. Dus om wat €€'s te besparen wil ik alleen het voordeurkozijn vervangen waarbij ik het liefst mijn stenen onderdorpel wil behouden.

Nu ben ik even opzoek gegaan hoe ik dit moet aanpakken maar ik kom er niet echt uit. Mijn deur is +/- 88x201,5 (her en der wat bijgeschaafd) het huis zelf is uit 1909 dus niets is recht. Ik heb al naar een aantal bedrijven gebeld. Die adviseren me dat ik moet overwegen om de dorpel er ook uit te halen omdat een nieuw kozijn nooit goed aansluit op de stenen onderdorpel die er al ligt en dus sneller rot zal zijn (in mijn ogen onzin want als je iets goed grond/aflakt en evt. afkit blijft het lang goed, maar ik ben geen expert). Mijn grootste zorg is of ik alles netjes kan krijgen. Dus dat mijn oude deur goed aansluit op mijn nieuwe kozijn. En welke maat kozijn ik moet aanschaffen. Een 98x214x110(zoals iedereen aangeeft dat meestal bij een 88x201,5 deur hoort) bouwpakket en dan deze aanpassen op de deur?

Alvast bedankt

Groeten
LK
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu