Muur tussen badkamer/slaapkamer

Mnop

  • #1
Beste Leden,

Ik moet een muur gaan zetten tussen de badkamer en een slaapkamer. De huidige constructie met cellenblok is aan vervanging toe. Ik zoek tips met betrekking tot de bouw hiervan.

Maak ik een houtconstructie met om de 30cm een staander of om de 60cm? Dit in verband met tegelen. Is een groene gipsplaat hiervoor geschikt? Is het nodig om plastic folie aan te brengen en zo ja, waar? Mijn laatste vraag gaat over isolatie, wat raden jullie aan?

Veel vragen maar ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk maken. Alvast veel dank voor het advies!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik ben wel benieuwd naar waarom de cellenbeton aan vervanging toe is. Dat klinkt alsof er een probleem is, wat eerst opgelost moet worden.
 

Mnop

  • #3
De muur is beschadigd door onzorgvuldig sloopwerk.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Aha. Gaf de gasbetonwand te weinig geluidsisolatie dat je nu een ander materiaal wilt?

Als de constructie het aan kan, kan je een zwaardere steen kiezen. Gipsblokken (geschikt voor badkamer), kalkzandsteen of bakstenen.

Anders een metal stut of houtskeletbouwwand. Staanders 44x70 met 60 of 70 mm isolatie erin (bv. glas- of steenwol). Folie is niet nodig. Plaats achterhout waar dingen opgehangen moeten worden, of over de hele oppervlak. Normaal is hoh 600 voor de staanders voldoende, maar ik doe zelf altijd 300. Uiteraard groene gipsplaten. Vergeet de kimband/pasta niet.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu