Miele softcare system W1713 - waterproof storing

Myriam_123

  • #1
Beste mensen,

Ik heb bovengenoemde machine nu ca 12 jaar en tot voor kort zonder problemen. Sinds vorige week gaat de machine af en toe in storing met melding Waterproof Storing. Deze kan ik verhelpen door de machine wat schuin te zetten waardoor er wat water in de onderbak loopt (niet veel). Daarna doet de machine het weer tot een volgende storing. De keren dat de machine zonder storing het programma afdraait, hoor ik, nadat ik de was eruit gehaald heb, nog een zacht sissend geluid in de trommel. Ergens een lek?

Volgens de handleiding moet bij deze storing een monteur ingeschakeld worden. Gezien de leeftijd van de machine en de kosten van een Mieleman zou ik eerst zelf op onderzoek uit willen gaan. Heb geprobeerd de machine te openen maar dat lukt maar deels en niet genoeg om evt lekkage op te sporen.

Mijn vragen:
iemand bekend met deze storing? Wat kan het zijn? Voor iets kleins zou ik een reparateur inschakelen, voor iets groots zal ik de machine moeten vervangen ....
Hoe kan ik de machine zelf openen om te kijken of bv een slang of aansluiting lekt?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes, Myriam
 

Dsterk

  • #2
Ik weet helaas niet zo hel veel van de miele storingen, daar weten enkele andere schrijvers hier veel meer van.
maar: als je dat gesis hoort en je draait de kraan dicht, hoor je het dan nog? dan zou ik het bij het inlaatventiel zoeken.
zit pompfilterdop wel goed dicht en zit dopje in slangetje?
manchet niet gescheurd?
 

Myriam_123

  • #3
Dank je, Dsterk. Ik zou dit graag onderzoeken maar krijg de machine niet geopend. Iemand tips?
 

Dsterk

  • #4
Voor de vragen die ik stelde hoeft de machine nog niet open te zijn.
Pompfilterdop en slangetje zit achter een klein klepje aan de voorkant, en luisteren of je het gesis nog hoort als je de kraan dichtdraait kan ook zonder de machine te openen.
kijk eeens of je de machien op youtube vindt, misschien zie je daar hoe ze hem openen.
 

Jerommeke99

  • #5
Bovenblad eraf (2 parkerslos draaien niet eruit !) En kijken met een zaklampje ! Meestal zit het bovein ! Zoniet voorkant verweideren ! Witte onderbalkje demonteren daarachter 2 parkers tork ! 2 boutjes deurslot los en de spandraad om de manchet verweideren! Als laatse M6 bout verweideren en je haal zo de hele voorkant weg ! Meestal zie je aan de kalkaanslag wel waar het lek zit ! Anders de aandrijfsnaar eraf halen en de manchet boven even naar binnenhoude ivm een waterballet en dan zie je vanzelf waar hij lekt !
Gr Harm
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu