Glazen douchewand direct op tegels op een voeg

Paul1684

  • #1
Ik ga een douchecabine plaatsen op een tegelvloer die nog niet gevoegd is. De vaste glaswand is aan de onderkant zonder profiel, dus komt direct op de vloer. Het 'toeval' wil dat die glaswand behalve op de tegels ook in de lengte op een voeg geplaatst gaat worden. Dat stuk voeg zie je dan na plaatsing douchewand dus niet meer.
Vraag1: is het slim om dat stuk voeg te voegen met sanitairkit ipv gewoon (wel goed) voegsel.

Op deze site las ik dat iemand eerst stootdopjes (transparante platte siliconen rondjes van bv. 8mm met plakkant) plaatste op de tegels voordat de glaswand geplaatst werd. Daarna afgekit + de kier tussen glaswand en vloer gevuld met sanitairkit. Dat lijkt me geen gek idee.
Vraag2: gewoon tegels direct op vloertegel of klein beetje van de vloer af dmv die stootdopjes
 

Kluszot

  • #2
Zowiezo eerst de vloer voegen.
Als je eerst kit en dan voegt hecht de voeg niet aan de kit.
Andersom wel.
Glas kan zo op de vloer. maar soms zitten daar ook van die doorzichtige plastic wigjes of plaatjes bij die je er onder kunt leggen.
Dan wel voor het kitten afsnijden gelijk met de glazen wand.
 

Paul1684

  • #3
Ik bedoelde die voeg vullen met kit en daarna daarop opnieuw kit zodra de glaswand geplaatst gaat worden. Ben inmiddels wel ergens tegen gekomen dat dat een beetje onzin is. Gewoon eerst hele vloer voegen met voegmiddel.
Die wigjes heb ik in het zwart. Af en toe gebruikt bij tegels plaatsen. Zal ik ook wel moeten gebruiken want vloer is niet zo keurig waterpas. Kit daar wordt toch antraciet. Dus past wel mooi bij elkaar.
Stuk van de glaswand is wel waterpas, maar daarna komt nog een schuifdeur en daar ligt de vloer wat hoger. En dat hogere stuk is mijn richtpunt. Oké, denk dat ik er wel uit ben. Bedankt voor je reactie.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu