Rolgordijnen monteren

Maltezer12

  • #1
Ik heb problemen met het monteren van rolgordijnen. Ik wilde twee rolgordijnen monteren, boven een raamkozijn. Hierbij ontdekte ik dat de strook muur boven het kozijn niet massief is, maar blijkbaar een stuk gipsplaat met een laagje stucmortel er over heen, en daar overheen behang. De holle wandplug die ik wilde gebruiken krijg ik niet vast, geen houvast genoeg, want gaatje is bij boren groter geworden.
Nu had ik gedacht om boven het raamkozijn een smalle strook MDF (ca 10 cm breed, 12 mm dik) te plaatsen, waarop ik dan wel makkelijk de steuntjes voor de rolgordijnen kan vastschroeven.
Mijn vraag hierbij: kan ik die strook MDF dan gewoon op de wand (waarop nog behang zit) boven het kozijn plakken, met bv Pattex Geen spijkers & schroeven? (aan de onderkant kan het MDF steunen op de rand van het kozijnomlijsting). Of moet ik dan op die plek eerst het behang wegkrabben?
 

Willem52

  • #2
Hoi,
Ik zou het behang over de hoogte van de strook verwijderen en met hele goede lijm de strook daarop lijmen. Zou daarna de rolgordijnen zo ophangen.
 

Maltezer12

  • #3
Hallo Willem52,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het inderdaad op die manier opgelost: de houtstrook afgetekend, binnen de lijnen het behangpapier verwijderd.
En toen met montagekit die houten stroken op de muur vastgeplakt. En na uitharding de rolgordijnen op die houten strook vastgeschroefd, en zo ging het prima.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu