Koelkastdeur bevestigen

Wouterverwei

  • #1
Goedemiddag,

Ik heb onlangs de inbouwkoelkast van mijn keuken vervangen. Bij het oude systeem zaten 43mm potscharnieren, enerzijds aan de zijkant van de koelkast, anderzijds aan het frontje (sleepdeur). Deze scharnieren zijn echter niet meer te gebruiken in de nieuwe situatie, en ik kan ook nergens iets vergelijkbaars te koop vinden. Plakken/kitten/vast schroeven kan niet door de draai van de koelkast en het grotere frontje dat er dan aan vast zit. Zou het kunnen werken als ik nieuwe 'gaten' in het frontje laat frezen en deze met reguliere scharnieren aan de wand vast maak? Er zitten nu 'nutteloze' gaten boven/midden/onder het frontje. Zou het stevig genoeg vast gaan zitten als ik 2/3 nieuwe gaten laat frezen tussen de huidige in voor goede scharnieren?

Alvast bedankt!
 

Repair-man

  • #2
Waarom geen foto's erbij gevoegd , op deze manier kunnen we niet zien wat je bedoeld.?
 

Wouterverwei

  • #3
Goedemiddag,

Ik heb foto's gemaakt van de deur en de koelkast. Er zitten nu drie gaten in voor 43mm scharnieren die ik niet meer kan kopen. Ik wil dus eigenlijk nieuwe gaten laten fresen. Misschien heeft iemand hier een ander alternatief?!





 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Er zijn voor het boren/frezen van de scharniergaten frezen te koop voor in de boormachine.
De nieuwe gaten boven en onder de bestaande maken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu