Deur op deur goedkope oplossing?

B-a-r-t

  • #1
Hoi,

Ik heb een AEG inbouwkoelkast met deur op deur systeem gekregen maar de montagebeugel en de 2 afstandhouders voor de deur zijn er niet bij. Nieuwe kosten meer dan 60 euro!

Is er een alternatieve manier om dit goedkoop en goed te doen zonder die beugels?

Grz,
Bart
 

Rusako

  • #2
Wat zat er nu in dan?
 

B-a-r-t

  • #3
Rusako, die koelkast zonder deur zit er nu in.

Mvg,
Bart
 

Rusako

  • #4
En U heeft nog wel een deur van de keuken? voor die plaats?
 

B-a-r-t

  • #5
Ja die heb ik.

Dus ik heb een koelkast deur op deur systeem met de twee schroeven aan de bovenkant van de deur, en ik heb een deur.

Wat ik niet heb is de beugel en de afstandhouders, en die zijn erg duur.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Misschien kun je eens beginnen met de gegevens van de betreffende koelkast?

Want ik zag bijv. een complete montageset voor nog geen 30 Euro, maar heb geen idee of dat past.

Graag ook de PNC van het typeplaatje.
 

Rusako

  • #7
Hallo Kees, dit is voor een sleep deur en niet voor deur op deur! maar je heb gelijk met typeNr. is wel zo handig!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #8
Ja ik zie het, is inderdaad voor een sleepdeur.
 

B-a-r-t

  • #9
Heren, dit is het type/prod nummer.

AEG SANTO K98800-41 157/155 liter
Prodcut nr 923521618

Nogmaals ik zoek een goedkope alternatieve oplossing, de officiele AEG beugeltjes etc zijn plm 60+ euro
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #10
De officiele installatieset hiervoor heeft het nummer 2367134026. Als je daarmee op het Internet zoekt (en als taal NL kiest), vind je enkele sites waar dat voorkomt.

Met echter andere nummers, bijv. 2003987563 voor 30,- Euro. Maar ook bij AEG zelf (daar is het nr 4055138392) kost het geen 60 Euro, maar ca 49,-.

Of de betreffende sets werkelijk passen weet ik niet.
 

B-a-r-t

  • #11
Kees, ik heb het AEG zelf gevraagd, de complete set kost meer dan 60 euro, 50 euro vind ik nog steeds veel te veel.

Is er nou geen enkele alternatieve manier? Creabea beugels oid?
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #12
Als je de originele set te duur vindt, moet je zelf wat fabriceren. Ik vraag me alleen af of dit zin heeft. € 60,- is nog wel te overzien en als je dat afzet tegen de kosten van materiaal en tijd als je zelf wat in elkaar moet knutselen, dan wist ik het wel. Gewoon een installatie setje kopen.

Of een andere tweedehands koelkast op de kop tikken die wel compleet is. Een pasklaar alternatief voor weinig kun je in ieder geval wel vergeten.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #13
Ga anders even met de gegevens van de koelkast naar een witgoedonderdelenzaak en vraag daar naar een goedkopere oplossing. Vaak hebben ze universele setjes liggen, daar kun je niet tegen knutselen.

Moet je natuurlijk wel zo'n onderdelenzaak in de buurt hebben, anders kost de reis erheen al meer dan wat je eraan wilt besteden!

Adressen van winkels vind je in de sticky bovenaan deze rubriek.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu