Nefit Smartline HR, warm-water-circuit blijft hangen

Martinbo66

  • #1
Er is een probleem opgetreden met onze combiketel, de Nefit Smartline HR.

Na warmwatervraag blijft een deel van het warmwaterbedrijf hangen en wordt CV-bedrijf dus geblokkeerd. De brander gaat wel uit, maar de led onder de temperatuurregeling van het warme water blijft aan en je hoort ook dat er iets in werking blijft. Dit is op te lossen door de temperatuurregeling van het warme water enkele seconden op 0 te zetten en weer terug te draaien, of door de ketel kort spanningsloos te maken. Maar het probleem herhaalt zich bij nieuwe warmwatervraag.

Geen foutcodes.

Iemand tips wat er aan de hand kan zijn? Alvast dank.
 

Marcn88

  • #2
Warm water uitstroom of warmwaterbewaarsensor defect/slecht
 

Martinbo66

  • #3
Hi Marc,

Dankjewel.

Ik vind de omschrijvingen in de servicehandleiding van Nefit wat onduidelijk. Ik vind de volgende sensoren:

- Bi-sensor
- Uitstroomtemperatuursensor
- Bewaartemperatuursensor
- Aanvoersensor
- Druksensor
- Flowsensor
- Retoursensor





Kan je me hier nog even mee helpen?

Bedankt.
 

Martinbo66

  • #4
De uitstroomtemperatuursensor geeft niet exact de goede weerstandswaardes aan, maar zit dicht in de buurt.

De bewaartemperatuursensor geeft bij 50 graden en bij 75 graden dezelfde weerstandswaarde aan van ongeveer 3.5k (dus 52 a 53 graden). Dus die sensor is verdacht. Die maar vervangen dan?
 

Marcn88

  • #5
Ik zou beide sensoren tegelijk vervangen
 

Martinbo66

  • #6
Het is met de sensoren een week goed gegaan. Nu vanmorgen een 2F-260. Na resetten was de foutcode weg, maar het probleem dat het warmwatercircuit blijft hangen is terug. En resetten helpt niet meer.

Dus ik vermoed de elektronica?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu