Deuren vervangen

Timpel

  • #1
Beste

Bijgaande foto is van de huidige situatie.
E.a. is veranderd, de muur rechts is nieuw geplaatst door mij en de deur zit daar ook. De deur rechts is weg. (dat was eerst de ingang naar de kamer rechts).
Waar je het blauwe zeil ziet, komt een kasten wand, maar op de kopse kant, dus naar je toe, komt een gangkast van 241cm hoog. Daar komt een deur van 231cm voor.

Links blijft de ingang naar de kamer, maar de deur wordt vervangen door een volspaan deur en het bovenraam gaat weg.

Ik heb nu de volgende vragen:

Hoe kan ik het kozijn rechts tegen de gipsmuur vast zetten? De muur is aan de andere zijde (dus in de rechterkamer) al afgwerkt.

Is de constructie die ik heb bedacht, met de metal studs, en dan vooral het kleine stukje metal stud op de vloer, sterk genoeg? Of kan ik de kozijnen beter anders op de vloer bevestigen?

Huidige Situatie



Toekomstige situatie


Bovenaanzicht
 

Kluszot

  • #2
Het ligt er een beetje aan wat voor een kozijn je gaat gebruiken.
Maar ga je echt 2 verschillende hoogtes aanhouden bij de deuren, dat ziet er toch niet uit!!
 

Timpel

  • #3
Bedankt voor je reactie. Van die twee deuren heb je gelijk.Ik kan net zo goed twee hoge deuren doen.
Qua kozijnen wil ik gewoon vuren kozijnen gebruiken.

groetjes
Tim
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Meranti kozijnen zijn beter. Bij de professionele bouwmaterialenhandel kosten die maar een paar tientjes.

Dat stukje ertussen zou ik met houten regels maken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu