Verhogen kozijn verplaatsen keuken metsel muur en keralite?

Twinder89

  • #1
Beste allemaal,

Ik ben hier nieuw daarom ook mijn vraag wij komen er maar niet uit en de aannemer heeft geen voorbeelden dus wij hebben geen visueel beeld.

Wat is het geval wij gaan de keuken verplaatsen naar de voorkant van het huis, nu zal dus ook het kozijn aangepast moeten? worden.

De aannemer gaf aan dat geglazuurde stenen moeilijk tot niet te verkrijgen zijn? Dus 2 opties verhogen van kozijn (+20cm) en daar onder werken met keralite (we gaan de gehele gevel i.p.v. huidige groene hout voorzien van donkerblauwe keralite zoals de buren) en het dus over laten lopen in elkaar i.p.v. de stenen muurtje. Of niet verhogen van kozijn met werken met een schot? Tussen de keuken en het raam, en dan tussen het schot kruiden of plantjes te zetten?

Help wat moeten wij nu, wat is het mooist ook gezien de buren en de hele buurt hun kozijn niet verhoogt hebben (niet dat dat ons heel veel uitmaakt). Moeten we werken met andere stenen? Zoals de zij gevel bruiner i.p.v. geglazuurd), verhogen van kozijn of niet verhogen en met een schot gaan werken? Wat is naar jullie idee het mooist\handig?? Zijn er nog andere opties?

De foto’s zijn van de keuken, de voorkant ik hoop jullie advies en mening eventueel een foto van iemand die al heeft gedaan?














Voorbeeld via internet van keralite er onder i.p.v. bakstenen
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu