Aansluitingen Nuts voorzieningen na splitsing?

Frank123123

  • #1
Goedemorgen allen,

Ik heb een woonhuis bestaande uit 3 woonlagen. Dit huis wordt technisch en kadastraal gesplitst. Hier is inmiddels een vergunning voor verleend en is er een huisnummerbesluit voor ontvangen.

Oorspronkelijk bestond deze woning uit 2 losstaande huizen maar die zijn in het verleden technisch en juridisch samengevoegd. De huidige nuts voorzieningen leveren nu al de benodigde gas, water en electra voor het hele huis (3 badkamers, 2 keukens enz).

Voor de riool aansluiting heb ik contact opgenomen met de gemeente die aangaf dat er voor het riool, na splitsing, niets gewijzigd hoeft te worden.

Dit weekend heb ik via mijnaansluitingen.nl een aanvraag ingediend voor aansluiting van Gas, water, electra en Internet zodat elk huis eigen aansluitingen heeft. Maar nu begin ik ineens te twijfelen of het überhaupt verplicht is om een voor elk huis een eigen individuele aansluiting te hebben.

Ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat in de meterkast waar deze voorzieningen binnen komen er een splitsing aangebracht kan worden naar beide woonhuizen. Uiteraard wordt dan wel in beide woonhuizen een meter geplaatst.

Mijn vraag aan jullie is of het verplicht is dat elk huis een eigen aansluiting op gas, water, electra en internet moet hebben of dat deze doorgetrokken mag worden uit de reeds bestaande meterkast.

alvast bedankt voor de informatie!

Groet!,
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu