Tuinhuis lekkage bij de noesten.

Sampiesamson

  • #1
Zoals sommige mensen gelezen hebben ben ik de afgelopen weken druk bezig geweest met het verplaatsten van het tuinhuisje van mij moeder naar mijn huis toe.

Dit ging Eigenlijk zonder probleem behalve dat het veel werk is.

Eigenlijk had ik het hok snel uit elkaar maar ook realtief snel weer in elkaar staan.

Behalve de vloer die er nog in moet zou ik klaar zijn.

Echter zoals de titel al zegt is de blokhut gisteren begonnen met lekken aangezien 1 foto meer zegt dan 1000 woorden eerst maar een paar foto's:






Zoals te zien zit het probleem echt bij de noesten.

Weet iemand een idee hoe ik dit weer lek vrij en water dicht krijg?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Mijn eerste idee is dat het dak een flinke overstek moet hebben zodat de wanden bij regen droger blijven.
 

Sampiesamson

  • #3
Bedankt voor je enorme snelle reactie.
Het dak steekt toch wel een cm of 20 over


Zoals op de foto zichtbaar steken de shingles ook een paar centimeter uit.

Hier worden nog regenpijpen gemonteerd maar dat is er nog niet van gekomen
 

Sampiesamson

  • #4
Voor de volledigheid een foto van de buiten kant
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Hoe ziet het dak eruit?
Lekt het ook aan de kant van de gevels?
 

Sampiesamson

  • #6
Dit is de bovenkant van het dak



Het dak zelf lijkt niet lek te zijn.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Ik vind het vreemd dat er lekkagesporen zijn op ongeveer 1 meter, dat moeten dan slagregens zijn geweest mat harde wind willen de wanden nat worden.
Het lijkt me dat er al eerder lekkage is geweest, klopt dat?
 

Sampiesamson

  • #8
Dat vermoeden wij ook dat er eerder lekkage geweest is.

Voor ik de blokhut verplaatste elke bepaalde delen nat geweest te zijn maar het hout was droog en verschillende regenbuien bleef het er gewoon droog.

Alleen nu bij mij wordt hij dus op precies die plekken nat.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Zitten de lekken in alle wanden of alleen aan de regenkant?
 

Sampiesamson

  • #10
Linkerzijde en achterzijde was van de week met de regen water te zien..

Voorzijde steekt het dak over als soort luifel en wordt daardoor niet heel snel nat.


Linkerzijde van de week geen water gezien en daar kan ik ook niet zeggen dat ik water vlekken van eerder kan zien
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Ik zou geen oplossing weten, hou het in de gaten en even opschrijven wanneer en onder welke omstandigheden het lekt.
Ik heb dit nog nooit zo gezien.
 

Jackd

Vaste Beantwoorder
  • #12
Geen kinderen met een gieter? :wink:

"even" de planken omdraaien zodat de knoesten naar buiten afwateren lijkt me geen leuke oplossing.

Als niet in het zicht, dan zou ik de knoest vanaf buiten dichtkitten of dicht verven. Het is maar weinig water, bijna alles zal werken.

Een dakgootje kan ook het verschil maken, je overstek wordt dan ook groter. Dan blijven de onderste planken ook netter.
 

Kluspaulus

  • #13
Goedendag, ik heb een tuinkamer laten neerzetten met een houten 4 cm dikke achterwand, geimpregneerd. Ook deze toont veel natte plekken na een regenbui. Volgens de leverancier is dat normaal. Ik heb meer tuinhuizen en die hebben het nergens. Geen idee waar het water vandaan komt... en wat moet ik met zo een reactie van de leverancier?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu