Cementdekvloer hecht niet, injecteren?

JefTheToolman

  • #1
Beste,

Een paar maanden geleden is bij ons door een vriend een cementdekvloer aangelegd op een nieuwe ( 3 weken oud ) betonnen vloer.

De dekvloer is zo'n 4.5cm dik.

Probleem is dat de dekvloer los begint te laten doordat de betonvloer niet aangebrand is, zelf heb ik reeds een deel weggekapt en opnieuw gelegd zoals op menig site beschreven.

De delen dekvloer die los kwamen tijdens het weghalen had de kleur van zand en alsof deze 'nat / vochtig' was, dus niet mooi grijs.

Na wat zoeken op internet ben ik ( misschien heeft iemand van jullie er een ander idee over ) er volgens mij achter dat de dekvloer 'verbrandt' is doordat hij te snel aan het drogen is gegaan.

Al met al, ook mensen met zo'n 15 jaar ervaring van het leggen van dekvloere maken wel eens een foutje ( tenslotte leren we allemaal van 'n foutje, liever bij een ander dan bij jezelf )

Maar! ... Het gaat nogal om een oppervlakte ( 60m2 ) en wil deze niet helemaal vernieuwen, nu zit ik er aan te denken om om de 5/6 cm gaten te boren ( 1cm diamater ) tot aan de betonvloer en hierin DMV een trechtertje een papje van bv cement te 'gieten / injecteren', wat is jullie idee?

De vloer compleet vernieuwen gaat helaas niet, 1. kosten, 2. tijd ( gezin met 3 kinderen ).
 

Klusser1.1

  • #2
Ik loop tegen het zelfde probleem aan. Heb je de vloer al geïnjecteerd en wat is het resultaat?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Deze methode werkt niet. Eruit en overnieuw!
 

JefTheToolman

  • #4
Klopt, dat idee van injecteren was echt een brain-fart.

Dat werkte niet, er toen voor gekozen om alles eruit te halen en dan ook maar meteen vloerverwarming te leggen.

Beste besluit ooit! :)

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu