Vloeren scheiden met drempel, of niet?

Anne_

  • #1
Ik heb een lamelparket vloer in de huiskamer.
Nu wil ik deze ook doorleggen in de bijkeuken, omdat ik nog voldoende vloer over heb.
Het liefst zou ik er 1 geheel van maken, dus zonder drempel.



1. Is dat een normale/verstandige optie (ivm werking, etc)
2. Moet ik dan de planken in de deuropening juist extra extra goed verlijmen, of juist expres wat zwakker (zodat als het toch niet goed gaat, hij netjes op de naad gaat scheuren en ik alsnog een drempel kan leggen)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Hoe groot zijn de ruimtes?
 

Jackd

Vaste Beantwoorder
  • #3
Een dilatatievoeg met drempelstrip is genoeg en die kan je er ook achteraf in zagen.
 

Anne_

  • #4
Vloer bijkeuken ongeveer 8x1.1m
De huiskamer ongeveer 65m2
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Uit 1 geheel zou ik niet doen, daar is de vloer te lang voor, ik zou er een dorpel in leggen, zelfs dan zou het een probleem met het werken van de vloer kunnen zijn, hangt ook van de opbouw van het parket af en de kwaliteit van de onderlaag.
 

Anne_

  • #6
De huiskamer ligt er al jaren in; dat is tot nu toe perfect.

Wat ik het liefst zou willen is "proberen" of ik het zonder dorpel door kan leggen in de bijkeuken.
Is dat goed te "proberen"?

Ik wil het namelijk niet zo vast verlijmen dat de bijkeuken straks een "naad" veroorzaakt ergens midden in mijn huiskamer...
 

Anne_

  • #7
Wat zijn overigens de mooiste manier om een dilatatie te maken in een houten (lamelparket) vloer?
Ik ken de aluminium strips, maar dat ziet er (eerlijk gezegd) in een oud huis niet uit.

Verder blijft de vraag uit mijn vorige post ook nog staan: Kan ik probleemloos het eerst zonder dilatatie proberen (en hoe, zonder risico voor de de huidige liggende vloer)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
U kunt het altijd proberen, lukt het niet dan moet er een stukje tussenuit gezaagd en een dorpel geplaatst worden.
 

Jackd

Vaste Beantwoorder
  • #9
Die aluminium strips zijn er ook van hout.
zoek: Dilatatieprofiel houten vloer

Eventueel zelf maken van je parket.

Je zou ervoor kunnen kiezen het 2e gedeelte helemaal niet te lijmen, maar te leggen met spanveren / parketveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu