Koffiekring keramisch aanrechtblad

DeZomerkoningin

  • #1
Beste klussers,

Ik heb net een nieuwe keuken laten plaatsen en gelijk na een dag zat er al een koffiekring op mijn witte keramische aanrechtblad.... :( Deze is ontstaan door een vies kopje gedurende 3 dagen op het blad te laten staan. Het materiaal is keramiek met marmerlook, dus geen marmer. Naar ik begreep zou keramiek geen vlekken moeten opnemen, in tegenstelling tot marmer.

Het meeste is eraf, maar toch zie je nog, vanuit een bepaalde hoek, een lichte kring. Je moet goed kijken, en op een foto is het helaas niet zichtbaar. Toch stoort het me natuurlijk, dus ik hoop dat iemand een tip heeft hoe ik deze vlek kan verwijderen. Afwasmiddel, allesreiniger, ammoniak en aceton hebben niets opgeleverd.

Alvast bedankt voor de reactie!
 

De Bob

  • #2
Stoomreiniger ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Geen stoomreiniger, het blad wordt plaatselijk snel verhit en kan knappen.

Edit, Daarom heeft mijn dochter geen keramisch blad gekozen, inmiddels zijn we een paar jaar verder en blijkt dat de bladen wel tegen hitte kunnen zoals hete pannen.

Schoonmaken van keramische bladen.
Voedsel/dranken/inkt; warm water met schoonmaakmiddel of bleekmiddel
Vet; schoonmaakmiddelen met oplosmiddel, zuivere alcohol, thinner of vlek remover
Oxidatie/kalkaanslag/rubber; vlek remover, aceton of natuurazijn
Verf; thinner of wasbenzine
Verf op waterbasis; water en spons
 

Poet

  • #4
@dezomerkoningin, heb je de vlekken er uit kunnen krijgen? ik heb ze namelijk ook! ook op een marmeren-look keramisch keukenblad
 

Ans76

  • #5
Nou ik heb een lichtgrijs betonlook keramisch aanrechtblad en waar we altijd koffie en thee schenken en knoeien was een hele bruin achtige vlek ingetrokken ook al deed ik t steeds af met een doekje. Ik heb er gewoon witte glorix opgewreven en ik had alles al geprobeerd en het trok binnen een halve minuut helemaal weg. Het is nu weer mooi helder.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #6
Misschien niet helemaal on-topic, maar waarom neemt u een aanrechtblad waar zo snel vlekken in kunnen trekken? Heeft u hier geen adviezen over ingewonnen?
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
1

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu