Laminaat bolt op na 2 jaar

Lis1990

  • #1
Goedenavond allemaal!

Zoals de titel aangeeft, sinds ongeveer 1 maand bolt het laminaat op wat al 2 jaar ligt en dat is niet eerder gebeurt.

Kan dit zijn omdat het veel geregend heeft de laatste periode waardoor er veel vocht in de lucht hangt?
Of is er een ander probleem.

Bedankt voor de reacties! :)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Kan best door de hoge luchtvochtigheid van de laatste weken ontstaan.
Controleer of het laminaat ergens klem tegen een muur of dorpel of deurpost zit, zo jan dan met een oscillerende machine een stukje van 5 mm eraf zagen.
Het laminaat moet rondom vrij liggen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Hoe is de ventilatie in huis geregeld? Is de vloer onder het laminaat nat?
 

Lis1990

  • #4
Bedankt voor beide reacties!
De vloer ligt niet tegen de muren of deurposten aan.
Vandaag de deur open gezet en merkte na 3 uur al dat het een stuk minder was geworden op een aantal plekken.
Ook had ik elke dag een aromadiffuser aan en die heb ik vandaag ook voor de zekerheid maar even uitgelaten.

De vloer eronder is niet nat, dat heb ik wel pas gecontroleerd nadat de deur open heeft gestaan.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Van internet: Het is tevens een perfecte mini luchtbevochtiger. Het water in een diffuser wordt omgezet in stoom door middel van hoge frequente trillingen, waardoor een koude verneveling ontstaat.


Het zou zo maar kunnen dat dit apparaat samen met de hoge luchtvochtigheid de daders zijn.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Zo'n aromadiffuser is funest voor het binnenklimaat. Denk alleen al aan het fijnstof wat het ding produceert.

Controleer de ventilatie in huis!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu