Lamello freesdiepte instellen

Orbitty

  • #1
Hallo,

Ik heb een lamello apparaat geleend. Ik wil graag dieper frezen dan 15mm. Op welke manier kan ik bijvoorbeeld de freesdiepte instellen op 17 mm?

Ik heb alle standen van de draaiknop geprobeerd en ook de afstandhouder terug gedraaid maar kom niet dieper dan 15 mm.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Jeroen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ook even een foto van de andere kant graag.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Kom je niet met de rode hendel tegen de haakse zool aan?
Hendel dan rechtop zetten.
 

Orbitty

  • #4


De rode hendel kan vrij naar beneden bewegen en komt niet tegen de aanslagplaat. (Als dat zo zou zijn had ik ook genoeg diepte.
Als ik de hendel in de verste stand naar beneden haal (en de begrenzer er helemaal uitdraai zodat hij de draaiknop niet meer raakt) dan lijkt het erop dat ik nog ca 5 mm zou kunnen zakken voordat de kop van de machine gelijk staat met de aanslagplaat. Deze 5 mm kan ik de kop helaas niet verder laten zakken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Meer dan met de stelknop is er met deze machine niet in te stellen.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Op de eerste foto zie je links onder de machine ook nog een verstelknop, heb je die al geprobeerd?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Overigens is de breedste lamello 20 mm dus er is geen reden om veel dieper dan 10 mm te gaan, tenzij je hem ergens anders voor wil gebruiken maar daar is de machine niet voor ontworpen.
IK denk dat er wel machines zijn die dieper kunnen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Ik kreeg er toevallig eentje voor reparatie, even gemeten en ik kwam op max 12 mm diepte, meer is niet haalbaar.
De knop onderaan de machine is voor het vastzetten van het onderstuk.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Ik heb nog even gezocht, deze lamello kan 20 mm diep frezen.
De aanslagzool kan heeft een vast draaipunt, je kunt hem alleen in graden verstellen.
Het bovendeel kan onafhankelijk van het onderdeel 20 mm verschuiven en dan houdt het op.
 

Orbitty

  • #10
Super bedankt voor de reacties!

@jan, heb je enig idee hoe ik hem dan in kan stellen.
De knop heeft een aantal standen: 0, 10, 20, S en max. Kies voor max?
De afstandhouder (op de eerste foto te zien) draai ik zover mogelijk naar achteren?
Dan kom ik tot max 15 mm. :-(

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Ik denk dat er een blad van 100 mm op zit, met een blad van 110 mm kom je uit op 20 mm diepte.
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
4
9

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu