2 machines kapot bij een klus.

DCB

  • #1
Goedemorgen

In een klus twee machines om zeep geholpen... Dat is wel heel zonde, dus wil ze graag repareren.

De decoupeerzaag van Bosch deed niks meer, nadat ie eerder 1 maal gehanteerd had. Ik heb m open geschroefd. Eén van de kool borstel / blokjes is versleten, nadat ik die aangeduwd had deed ie t weer. Weet iemand hoe ik aan nieuwe blokjes kom? Moet ik beide vervangen? Zie foto's.
Type: pst 800 pel




Daarnaast ander probleem. De snel span kop van mijn boormachine van Metabo wil niet meer sluiten. Ik heb er een gatenzaag in gehad, daarvoor moest ie maximale diameter open en nu krijg ik m met geen mogelijkheid meer dichtgedraaid voor een kleinere boor. Iemand tips?
Type: sb e 600 r+l impuls





Alvast enorm bedankt!
 

Ambidexterity

  • #2
@DCB, hier even een quote in een nieuwe post van je vraag, ik kon er bij door op de datum met tijd te klikken. Deze is blauw en namelijk een link.

@Moderator, ik zie dit vaker voorbijkomen dat er geen onderwerp wordt weergegeven, dit is raar, kan het zo zijn dat je toch kan posten zonder onderwerp? Als dat zo is lijkt mij dit fout.

Ik heb DCB ook even een PM met link naar dit topic verzonden.

Bericht aangepast - mod
 

Ambidexterity

  • #3
Apart, als ik een bericht wil plaatsen zonder onderwerp dan krijg ik de volgende melding; "Je moet een titel opgeven als je een nieuw onderwerp opent."
Wat opzicht goed is, er gaat dus ergens anders wat fout denk ik.

Nou ja,ik heb het aangekaart, nu is het iets voor de moderators ;-)
 

DCB

  • #4
Ik had ook een titel ingegeven, dus dat ligt t niet aan.
 

DCB

  • #5
Tweede deel van de vraag is opgelost.

Boor kop heeft Engels schroefdraad, toen ik die los had kon ik na tikken met een hamer weer beweging krijgen in het span mechanisme.

Wat betreft de decoupeerzaag, kan ik de borstels omdraaien en een blokje steen of iets dergelijks tussen de veer en het dunne blokje doen? Die slijt blijkbaar amper en dan kan ie zo weer tien jaar mee...
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Het gebeurt vaker dat er een titel wegvalt. Ik voeg er dan vaak zelf een toe.
Geen idee hoe het kan.
Er komt nieuwe forum software aan dus dan zal het wel opgelost zijn.
 

Marcn88

  • #7
Voor koolborstels neem google typ hier het typenr van de machine in en zoek iets moois uit
Voor de boorkop smeer m is een x door met kruipolie waarschijnlijk zit deze vol met stof en boorsel
 

Ambidexterity

  • #8
DCB schreef:
Ik had ook een titel ingegeven, dus dat ligt t niet aan.
Nee,dat dacht ik even, maar na even testen geeft het forum netjes aan dat je niet kan posten.

@Frank, Dat klopt dat dit vaker voorkomt, maar dan staat er nog een klein rechthoekje links met een zwart pijltje daarvoor naar rechts wijzend waar je op kan klikken. Dat was nu ook wel zo, maar toen ik wat heen en weer klikte was het weg.Op de datum klikken is de andere achterdeur om in het bericht te komen. Nou ja, het is zoals het is.


DCB schreef:
Tweede deel van de vraag is opgelost.

Boor kop heeft Engels schroefdraad, toen ik die los had kon ik na tikken met een hamer weer beweging krijgen in het span mechanisme.

Wat betreft de decoupeerzaag, kan ik de borstels omdraaien en een blokje steen of iets dergelijks tussen de veer en het dunne blokje doen? Die slijt blijkbaar amper en dan kan ie zo weer tien jaar mee...
Klopt, de boorkop is Engels draad, anders loopt deze op den duur los.

Ik weet niet wat je bedoeld of beter hoe je het bedoeld "blokje steen"??
Wellicht is het raadzaam om geheel nieuwe koolborstels te kopen als dat het probleem is. Die koolborstels kosten geen vermogen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Iedere ijzerwarenwinkel die Bosch verkoopt kan nieuwe koolborstels bestellen.
Spuit wat wd40 in de boorkop, vooral langs de klauwtjes, spuit de kop schoon en herhaal het nog een keer, wel een nacht laten intrekken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu