Zolder begaanbaar maken

Xleaniex

  • #1
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Recent hebben mijn man en ik een klushuis gekocht. Nou zijn we zelf niet echt klussers, dus gaan erg veel laten doen. Om het budget toch wat te drukken willen we zelf graag de boel regiseren, dus liever geen aannemer.
Het volgende project is de zolder. De zolder is op dit moment nog niet begaanbaar. Er liggen nog geen planken en er is alleen een luik zonder vlizotrap. Ik wil heel graag jullie hulp met kijken in welke volgorde ik wat moet regelen.
-muurtje op de 1e verd slopen waar de vaste trap moet komen->klusjesman
-vaste trap maken in een nog niet bestaand trappengat->trappenbedrijf
-elektriciteit naar boven-> elektricien
-cv naar boven-> loodgieter
- isolatiemateriaal leggen en vervolgens planken/platen op zolder->klusjesman
- 2 grote dakkapellen -> dakkapellen bedrijf
- gipsplaten/stucen, afwerking-> klusjesman

Kloppen deze werkzaamheden en de volgorde? We hebben helemaal geen strak tijdschema dus het is prima als het niet strak achter elkaar gepland wordt.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
De eerste stap is een constructeur inschakelen. Je hebt namelijk nog geen vloer. Alleen een plafond. Er zullen waarschijnlijk balken bijgeplaatst moeten worden. Je hebt hiervoor een vergunning nodig.

Laat de constructeur meteen controleren of die muur die gesloopt moet worden dragend is. Het slopen kan je dan weer prima zelf.

Er zijn ook bouwpakket-trappen. Dan kan je die ook zelf maken.

Vergeet de isolatie van de zolder niet. En ook belangrijk: de kierdichting en ventilatie.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu