Inductiekookplaat 3fasen

Marchein

  • #1


Ik wil graag een inductie kookplaat aansluiten 3 fasen waarin moet ik voorzien?

vast bedankt voor jullie hulp

groet
 

CV__

  • #2
Een 3P+N B16 groep. ("krachtgroep 16A B-karakteristiek")

Maar strikt genomen zit je nu ook al over de limiet van vier groepen per aardlekschakelaar. Ook wordt het NEN-advies om geen enkelfase groepen achter 4-polige aardlekschakelaar te plaatsen hier genegeerd. Wil je dat ook oplossen binnen dezelfde kast... dan wordt het wat lastiger. Het kan allemaal wel, maar dan zou je bijvoorbeeld de 3-fase groep als aardlekautomaat moeten uitvoeren en de bestaande twee 4-polige aardlekschakelaars vervangen door drie 2-polige. Dat is meteen een mooie kans om de blanke kamrails te vervangen door geïsoleerde.

Wanneer is de huidige kast opgehangen?

Hoe zit dat trouwens onder de bestaande twee aardlekschakelaars aangesloten? En zijn ze type A of type AC?
 

Marchein

  • #3
Beste CV, de meterkast is van eind jaren 90.
de aardlekschakelaars zijn 230 V/AC, 400 V/AC.
Ik zou het aantal groepen 1 fase kunnen terugbrengen naar 4 per aardlekschakelaar.

1 van de 4 polige aardlekschakelaars is bij het vervangen naar 2 2polige schakelaars her te gebruiken voor de 3 fase kookgroep voor de kookplaat.

wat de meterkast binnenkomt na de meter is overigens 3x 25 ampère.
kan ik hier direct na tussenkomst van een aardlekschakelaar en perilex wcd de kookplaat op aansluiten ?

graag je verdere tips

groet,Marchein
 

CV__

  • #4
Eind jaren '90 zal het wel type A zijn. Ik heb het over wat in dat rechthoekje staat met de sinusgolf halve-golf gelijkgerichte sinus.

Klopt, als je één vierpolige aardlekschakelaar vervangt voor twee 2-polige ben je er ook qua aantal groepen per aardleschakelaar.

Alles wat je aansluit sowieso na de hoofdschakelaar. Dat kan ofwel met duoadereindhulzen of door de doorverbindingsblokjes onderin toe te voegen.
 

Marchein

  • #5
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu