Kunstgras vormen maken

Pieter.timmer

  • #1
Hallo allemaal,
Ik heb het internet afgezocht naar een geschikt forum om mijn vraag te stellen, maar kon nergens een geschikt forum vinden. Ik hoop dat hier iemand is die mij verder kan helpen.

Voor een project moet ik kunstgras vormen maken. Heb geprobeerd het netjes met een stanley mes te doen, maar merkte dat de zijkanten dan heel erg gaan rafelen.
Ook met een schaar kreeg ik het niet netjes.

Ik moet heel veel aantallen op maat maken, dus dacht zelf aan om een soort mal te maken en de vorm uit het kunstgras te drukken.

Nu heb ik nog misschien een optie. zie bijlage. Dat is een inductie heater. weet iemand of ik deze kan verlengen zoals in de afbeelding is te zien? En misschien op die manier zo een vorm uit het kunstgras te smelten?

Of heeft iemand anders nog goede ideeen?
Weet dat dit niet het goede forum is voor deze vraag, maar ik zou niet weten waar ik heen moet met een vraag als deze.
In ieder geval alvast bedankt.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je zal het kunstgras moeten verhitten op de plek waar je het door moet snijden, anders blijft het inderdaad rafelen.

Wellicht kun je iets doen met een soldeerbout?
 

Pieter.timmer

  • #4
Bedankt voor snelle reactie. Heb inderdaad al naar die mogelijkheden gekeken. Het zal wel lukken, maar dan het moet makkelijker kunnen denk ik. Stel ik moet er 4000 maken. Bestaat er niet zoiets als een drukpers die tegelijk door het kunstgras heen smelt?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Dan moet je daar toch echt zelf naar gaan zoeken.

Zit dan natuurlijk in een heel andere prijsklasse.

En bovendien: dat apparaatje wat je zelf aangeeft is nou niet bepaald iets voor meerdere duizenden exemplaren.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Er heeft iets bestaan waar je een stanley mesje in kon klemmen en dat werd verhit zodat je heel gemakkelijk kunststof kon snijden. Ik zie een aantal apparaten die electrisch zijn en daar op lijken geen idee of deze sterk genoeg geconstueerd zijn voor jouw doel.
In een ouderwetse electrische soldeerbout 250 of 500 W zou je in de stift een stanley mesje kunnen aanbrengen. Gereedschap en handig?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Waar is het voor?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Zoek naar een metaalbedrijf met grote ponsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu