Reservoirlampje brandt Bosch Droger Maxx 7 Sensitive WTE863

Karin Maxx7

  • #21
YES!
precies mijn probleem, ga direct aan de slag met het verborgen klepje onder de condensator etc.
Houd jullie op de hoogte
:) :super:
 

Karin Maxx7

  • #22
:cry:
nog steeds na minuutje stop en reservoirlampje aan.
Heb handenvol pluis verwijderen, ookonder het klepje, alles afgespoeld, slang doorgeblazen (bubbelsin het pluizenbakje) slang omgekeerd, want beetje doorgebogen aan het machine eind.
Tochmaar zijwandverwijderen om bij pompje (hoor ik wel lopen) cq vlotter te komen?
 

Karin Maxx7

  • #23
Toch maar zijwand eraf gehaald, pompje gedemonteerd. Bleek in nog een extra reservoirtje te staan, dat niet echt bereikbaar was via het klepje onder de condensator. Dikke plukken verzeepte pluis eruit geschept, helemaal schoon en droog gemaakt. bodemplaatje van pomp eraf, schoepen schoongemaakt, pijpje doorgeblazen. lijkt nu allemaal helemaal schoon.
Natte handdoeken erin en nu: proefdraaien!
 

Karin Maxx7

  • #24
:hup: :prima:

en mn droger gaat weer als een dolle!
(niet hoeven wachten op de monteur, en zo 'n lekker uurloon verdiend)

Ergerlijk hoe slecht zo'n droger eigenlijk in elkaar zit! Foei Bosch, de pluizenfilter filtert lang niet alle pluis, de rest is ontoegankelijk voor de gebruiker. Ik vind het geen probleem om m'n machine te onderhouden, maar maak m dan toegankelijk zonder dat al die schroefjes los moeten. Dit is zo klantonvriendelijk, wat een ergernis!
Wat vinden de mensen op dit forum daar nou van?
 
  • Like
Waarderingen: Chrisje F

Zweefmolenaar

  • #25
Beste formers,

ik heb alles gedaan zo als hier is vermeld, schoonmaken, resetten en toen uit elkaar en de pomp schoon gemaakt ....

maar geen succes. wie weet hoe nu verder, ik zelf denk aan drie hoog achter het raam uit....

met vriendelijke groet,
Arnold
 

Karin Maxx7

  • #26
Weet nu gelukkig wat te doen. Eerst onder klepje onder condensator. Geen resultaat (net als vorige keer ...
Wéér schroefjes los, zijwant en bovenkant eraf, wéér onbereikbaar reservoirtje schoon en droog gemaakt, pompje gedemonteerd en schoepen ontpluisd. en wéér doet de droger t daarna als een zonnetje.
What the neuk Bosch!!! maak gewoon een apparaat dat met normaal onderhoud normaal blijft draaien. Wat is dit voor kul!
Nooit meer een bosch voor mij.
 

Matthijs Riepen

  • #27
Inderdaad een heel goede tip, bij ons werkt het weer perfect.

Dank.
 

Bponjee

  • #28
Hartelijk dank. Onze machine werkt ook weer. :D
 

J.v.g.

  • #29


Heel blij met de tips!
Idd klepje opwippen en bak eronder schoonmaken. Het klepje opwippen was niet bepaald eenvoudig. Uiteindelijk toch maar de zijkant open gemaakt en met licht geweld de klep moeten openen. Maar goed beter een klein pootje afgebroken dan een nieuwe machine kopen.
En als je dan toch bezig bent, kun je beter ook meteen de achterkant meenemen:

 

Chrisje F

  • #30
Wat ben ik blij dat ik hier terecht gekomen ben. Na een jaar sukkelen met mijn droogkast is dankzij de goede uitleg hier mijn droogkast weer als nieuw. Wat ben ik geschrokken van de smurrie die vanonder in het kleine waterbakje zat nadat ik het stuk met het wieltje los vees. Hartelijk bedankt voor de tip!! Groetjes Chrisje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu