Hoe sokkel Siemens vaatwasser verwijderen?

PhilipDV

  • #1
Goeie dag,

Mijn eerste post op dit forum met een vraagje over mijn vrijstaande Siemens vaatwasser SN26N230EU/28 - FD 9011 waarbij ik een foutcode krijg voor de pomp (E23).

Filter en ingang pomp zijn vrij en proper. Ik wil nu graag de binnenkant van de pomp eens inspecteren. Het frontpaneel heb ik kunnen verwijderen, maar de plastieken sokkel verwijderen lukt me niet.

Geen specifieke informatie daaromtrent kunnen vinden bij Siemens.
Geen schroeven zichtbaar, de plastieken sokkel lijkt mij er te zijn ingeklikt. Ik kan de sokkel wel bewegen en een stuk naar voor kantelen, maar verder kom ik niet. Ik heb het gevoel dat ik de sokkel zou breken indien ik er nog meer trekkracht op zou uitoefenen.

Voordat ik het toestel (misschien onnodig) vanonder het aanrecht haal wil ik eerst eens informeren of iemand met kennis van zaken mij kan op weg zetten.

Dank bij voorbaat.

 

PhilipDV

  • #2
Ondertussen via dit filmpje gevonden dat je de vaatwas eerst achterover moet kantelen voordat je de sokkel kunt verwijderen.

 

PhilipDV

  • #3
Uiteindelijk was het de afvoerpomp die het niet meer deed. Uiterlijk was daar niets aan te zien - ook geen lekkage - maar na opening van het omhulsel bleek de wikkeling gecorrodeerd.

Ondertussen hadden we wel ook al de warmtewisselaar gedemonteerd en gespoeld met ontstopper (zwavelzuur).

Nieuw afvoerpompje bestel bij Siemens en nu werkt onze 8 jaar oude vaatwasser weer! :D
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu