Dewalt 743n

Davy.cypers

  • #1
Ik ben een combizaag aan herstellen . Draait maar heeft geen kracht . Ik heb de Condensator vervangen zonder resultaat . Vraag : uit de motor komen 3 dunne draden dit zijn volgens mij de motorwikkelingen . Er zijn ook 2 dikkere die uit de motor komen ? Iemand een idee waar deze dan voor dienen ? Mvg
Heeft iemand een elektrisch schema van dit toestel
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Https://www.klusidee.nl/Forum/dewalt-dw743-aansluiten-nieuwe-condensator-t118840.html
 

Davy.cypers

  • #3
Het is niet de Condensator , heb ik vervangen en toch doet hij hetzelfde . Er komen nog 2 kabels uit de motor en weet niet waar ze voor dienen . Als ik ze Doormeet heb ik een zeer grote weerstand . Dus ik denk dat dat stuk is maar zolang ik niet weet wat het juist is ,weet ik het niet . Ik ben eigenlijk bv op zoek naar een elektrisch schema waar deze 2 kabels ook opstaan . Zou dat een soort soft start of iets kunnen zijn ??
 

Davy.cypers

  • #4
Als ik hem start met de 2 dikkere kabels los reageert de motor hetzelfde . Maar een monofasige motor heeft een wikkeling en een hulpwikkeling die word gestuurd door de condensator . Dus waar dienen de 2 kabeltjes dan voor ?
Nog een vraag ? Zit er achter de schakelaar op het frame elektronica ( soft start ) of gewoon een contact ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Ik heb hier ook geen schema's van, een jaartje geleden ook zo'n klacht gehad, toen was de hulpwikkeling kapot.
 

Davy.cypers

  • #6
Denk het ook , maar ben niet zeker .
De 3 aansluitingen begrijp ik hoofdwikkeling en hulpwikkeling die wordt aangestuurd door de condensator . Zouden de dikkere kabels misschien dienen voor temperatuur controle ?
Weet het niet , mischien dat iemand anders het wel weet hé .

Bedankt voor je reactie ! 👍👍
 

Davy.cypers

  • #7


ik heb ondertussen een schema gekregen van dewalt zelf
moet het zeggen mooie service .
vraag

bij het meten van mijn 2 motorwikkelingen meet ik 2 verschillende waarden 3.3 en 5.6 ohm . kan dit of moeten die hetzelfde zijn ?
ik had een onderbroken wikkeling verwacht , was gemakkelijk geweest
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Ik zou het zo niet weten, bel de technishe dienst van Dewalt even.
 

Davy.cypers

  • #9
Heb een mailtje gestuurd . Ben benieuwd . Ik hou u op de hoogte
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu