Inbouwspot plaatsen bij een muur met een hoek

Eg2ie

  • #1
Hoi allemaal,

Misschien een wat gekke vraag maar ik ben benieuwd hoe andere klussers dit doen. Wij hebben een woonkamer met veel hoeken. Nu heb ik op 1 specifieke plaats een inbouwspot geplaatst op 43 cm van de muur, precies in het midden van het kozijn. Dit ziet er goed uit en is dus prima. Nu wil ik bij een ander grotere kozijn 2 inbouwspots plaatsen. Probleem hierbij is dat het kozijn doorloopt in een schuine hoek (zie bijgevoegde tekening). Ik denk dat het mooi is om 1 spot (rechterkant) in de hoek te plaatsen. Als ik hier dezelfde 43 cm afstand gebruikt komt de spot verder van de muur. als ik deze in dezelfde lijn plaats als de linker spot (43 cm) dan komt de spot erg dicht tegen de muur en zit hij niet in het midden van het kozijn (schuine stuk rechts).

Hopelijk kan iemand uitleggen wat hiervoor de beste plaats is.

Zie bijgevoegde tekening voor een illustratie:


Gr. Coen
 

CV__

  • #2
Dat is gewoon een kwestie van smaak. Er is geen technisch "juiste" oplossing hier.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Ter plekke is het altijd beter te beoordelen, maar op basis van de tekening zou ik ze op één lijn zetten:

 

Eg2ie

  • #4
quote verwijderd - mod

Bedankt voor jullie reactie. Uiteindelijk heb ik ze zaterdag geplaatst en ben ik erg tevreden met het resultaat. De schuine hoek heb ik niet meegerekend en het raam als uitgangspunt gebruikt. Nu zitten de spots overal op dezelfde afstand van de muur en op basis van beide ramen uitgelijnd. Het blijft lastig omdat alles in het huis afwijkt/anders is.

Gr.


 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
:prima:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu