Verlaagd plafond in kleine ruimte met inbouw spots.

Mario1965

  • #1
Beste,

In een kleine ruimte willen wij een verlaagd plafond maken en als afwerking kunststof platen of mdf.

Ruimte is breed 89cm en diep 1.60 meter.
De verlaging is benodigd voor de inbouw spots ga uit van ca 10 cm.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken weet dat ik rondom een frame dien te maken, maar hoe krijg ik dit frame recht, plafond is niet waterpas dus een blok)e maken als vaste afstand houder werkt niet en mijn laser waterpas geen idee hoe deze te plaatsen 10 cm onder een plafond.

Verder moet over een breedte van 89 cm in het midden ook een extra lat komen, en hoe kan ik het beste de afstand van ca 10 cm creeren een balk van 10 cm dik met slag pluggen ?

Wie kan min even wat handvaten geven hierin, alvast dank.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Met een ouderwetse waterpas een lijn zetten op één wand en die lijn met je waterpas overzetten op de andere wanden.
Dan de balkjes tegen de muur zetten en vervolgens er in het midden een tussen zetten die je schuin vastschroeft in het frame.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
De truk met het blokje is alleen toe te passen vanuit een waterpas vlak. Dus zet je laser zo hoog mogelijk en tot het plafond gebruik je het blokje. Maar zo'n klein plafond is makkelijk met een waterpas te doen.

In het midden zet je eerst een lat vast op het plafond. Daaronder met klossen een tweede lat op de juiste hoogte. Niet in het kopse hout van de klossen vastzetten!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu