Schuifdeurbeslag kiezen

Klaas90

  • #1
Hoi allemaal!

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik ben samen met mijn vriendin woonachtig in Drachten en we verwachten in oktober ons eerste kindje. Om wat extra opslagruimte in huis te creëren willen we graag een volledige wand in een kamer gaan gebruiken als kast. Hiervoor heb ik al een railsysteem met f-beugels opgehangen. Nu willen we het geheel graag achter deuren stoppen, hiervoor dacht ik direct aan schuifdeuren.

De ruimte in kwestie (let niet op de rotzooi aub :D )


Er zijn voor zo ver ik weet twee mogelijkheden met schuifdeuren; hangend en rollend. Met beide heb ik echter geen ervaring. Ik heb een hangend systeem op het oog, van Henderson. Onderstaand een foto van het schuifbeslag.



Zoals op de foto te zien is heeft de deur aan de onderzijde geleiding door kunststof geleiders (oranje in afbeelding). Omdat ik nog niet zeker weet hoeveel deuren ik graag wil (over totale lengte van 240cm) wil ik liever een geleider die over de gehele lengte de deur geleidt. Hiervoor zou ik graag jullie hulp willen vragen, hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken? Het betreft een kastdeur dus het mag enigszins een drempeltje worden maar het liefst zo laag mogelijk. Ik wil graag houten deur gebruiken, dacht zelf aan een triplex plaat of iets dergelijks.

Of is het toch verstandiger om een rollend systeem te zoeken, zoals bijv. Storemax R40? Ook daarvan even een foto:


Alvast bedankt!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik geef ook de voorkeur aan hangend. Heeft die fabrikant zelf niet een vloerprofiel? Anders zou een aluminium goot misschien werken. Triplex trap je meteen kapot.
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
5
1

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu