Inbouw WCD vervangen door kabeldoos

Seffen99

  • #1
Klushelden uw oneindige wijsheid is zeer gewenst.

Even een kleine uitleg/ toelichting:
Ik ga een hoofdbord maken achter ons bed. Dit wordt van underlayment (maar dat zijn slechts details). In en aan het hoofdbord wil ik spotjes, wandlampjes en 3 dubbele WCD (inbouw) verwerken.

Nu komt het: de aanvoer van elektriciteit komt van een plek (achter het toekomstige hoofdbord) waar nu een dubbele (niet geaard) inbouw WCD zit.

Mijn idee is om alles netjes aan de sluiten met harde draden d.m.v. Lasklemmen (die weggewerkt zitten in kabeldozen) en die via pvc verbonden worden met de WCD, de plek waar de spots komen en de plek waar de wandlampjes komen.

Mijn vraag: Hoe kan ik de aanvoer van elektra het beste uitvoeren?

Zelf zie ik de volgende 2 scenario’s (ik hoor graag wat het beste is en/of er nog andere opties zijn)

Scenario 1: Ik verwijder het huidige WCD, zet daar lasklemmen op in een kabeldoos (op e plek van het originele WCD

Scenario 2: Ik maak gebruik van 2 stekkers met open einde die ik vervolgens aansluit op lasklemmen (van flexibele naar harde draden) (die in een kabeldoos zitten).
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Domme vraag wellicht, maar waarom neem je niet gewoon een snoer van goede dikte met een stekker. Deze stop je in de bestaande wcd. En brengt dit snoer dan weer naar je wcd aan het bed ?.

Je zou dat snoer ook naar een lasdoos achter je bed kunnen brengen en van daaruit weer verder naar de wcd's en de spots.

Met VD draad maak je het jezelf alleen lastig.
En ik ga er ook vanuit dat je aan je bed niet per se grote vermogens gaat trekken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Mag een snoer wel in een installatie?
 

Jelle1975

  • #4
Kan iemand de vraag van Jan beantwoorden? Mag dat? En waarom wel of niet? (Wat is het verschil?) Dank!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Dit lijkt op deze vraag.

Ik zou het inderdaad gewoon met een snoer en stekker aansluiten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Welke vraag?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu