Veermechanisme vaatwasser Siemens

Willem52

  • #1
Forumleden,

Het touwtje van de vaatwasser (Siemens SE64A561/40) is gebroken. Na bestelling van een nieuwe veer en touwtje lukt het niet om het touwtje door de plastic geleider te brengen. Weet iemand hoe dit moet ?

gr. Willem
 

Piet de Prutser

  • #2
Heel goed kijken hoe het aan de andere werkende zijde zit?
 

Willem52

  • #3
Hoi,
Daar zit het even lastig. Heb inmiddels uit het forum begrepen dat de witte bak gedeeltelijk moet worden verwijderd. Dat ga ik dan maar proberenn.

gr. Willem
 

Willem52

  • #4
Het doorvoeren van het touwtje is onmogelijk. De witte bak verwijderen, machine op zijn kant plaatsen en alle op de witte bak bevestigde onderdelen losmaken was te veel werk. Daarom deze oplossing. Met een multitool voorzichtig langs de katrol inzagen. Buitenkant plastic uitbuigen. Katrol eruit halen en openmaken en nieuw touwtje geleiden. Terug
plsaatsen en ter versteviging een metalen plaatje opschroeven. Zo gefixt eigenlijk
 

Piet de Prutser

  • #5
Wat een gedoe zeg. Ik heb weleens een soortgelijke veer vervangen bij een Bosch en ik kan me niet herinneren dat het zo lastig was! Wel goed dat het gefixt is nu natuurlijk.
 

Willem52

  • #6
Hoi,

Bij alle youtube fimpjes is deze uitvoering niet aanwezig. Het vervangen is inderdaad bij andere dan deze uitvoering zo gedaan. Daar heb je gelijk in. Deze vaatwasser van Siemens is 18 jaar oud en werkt nog perfect.
 

Piet de Prutser

  • #7
Misschien dat die oude krengen ;) niet gebouwd zijn om onderhouds vriendelijk te zijn? Daarentegen als ze wel de ouderwetse degelijkheid hebben zullen we daarover niet al te veel klagen nietwaar? Op naar de 25jr!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu