Bosch Vaatwasser maakt programma niet af. oude mechanische

Djodjo1

  • #1
Mijn Bosch S6N22B nr SMI3046/14 FD 704 064085 een oude mechanische met klok en schakelaars.

Alles werkt, pomp doet het, water toevoer werk,verwarming werkt, klok wil lopen als ik hem doorschakel...maar

Als ik hem een programma af wil laten werken valt hij na een bepaalde handeling stil, er staat dan nog water in. Ik kan hem dan helpen met de draaiknop door te draaien en dan gaat hij weer verder. zo kan ik hem het hele programma af laten werken maar dat is lastig.

Ik denk dat hij op een of andere manier geen commando krijgt om door te gaan ik weet alleen niet waarvan..... iemand een idee?????????
 

Repair-man

  • #2
Je zou kunnen kijken naar twee mogelijke oorzaken.

In de warmtewisselaar aan de linkerzijde zit een microschakelaar met een hevel. Indien deze niet schakelt ergens in het programma (apparaat vult het labyrint met water) dan krijgt de klok geen signaal dat deze stap bereikt is.

Kijk ook of aan de onderzijde van het labyrint de zwarte slang voldoende waterdoorvoer heeft richting de kuip.

Dat zijn zo de twee meest voorkomende oorzaken...
 

Djodjo1

  • #3
Dank je ik ga dit in het weekend eens onderzoeken.
 

Djodjo1

  • #4
Ik kreeg de vaatwasser er niet uit, en ben de aquastop gaan onderzoeken, deze geeft maar een pisstraaltje water en ik heb hem een nacht in de ontkalker gelegd, nu is het iets meer maar blijft slecht. Kan het zijn dat deze niet adequaat meer reageert. De weerstand is 4 kilo ohm dat is naar mijn beleving wat aan de hoge kant, maar het is een gelijkstroom meting dus ik weet het niet goed.

Ik hoor het slot nu wel klikken, dat was voorheen niet zo.

Er zit ook een pneumatisch slot, en dat werkt goed.

Vraag.... komt het voor dat een aquaslot wispelturig reageert????
 

Djodjo1

  • #5
Het vervangen van de aqua stop heeft het probleem opgelost en hij doet het nu weer als een zonnetje..... o nee ...regenbui.
 

DSR9500

  • #6
Niks zo mooi als ZELF repareren :cool:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu