SIEMENS SE65M352EU/05 vaatwasser - pompt wel, geen water?

Mipr

  • #1
Goedenavond,

ik heb een SIEMENS type SE65M352EU/05 vaatwasser die het opeens niet meer doet. Als ik hem aan zet maakt hij wel pompgeluiden, als ik de deur open doe is er geen water in de vaatwasser aanwezig. Ik heb met hulp van andere artikelen op dit forum (en elders op internet) de vaatwasser inmiddels uitgebouwd, zijplaat verwijderd en tref de situatie aan zoals op de fotos



de vlotters rechtsonder lijken erg verkalkt, maar staat geen water in en bewegen gewoon. De situatie linksboven (in de niveaukamer?) lijkt heel erg vuil.

Begrijp ik het goed als het water door het labyrinth gaat en dan door linksboven (door het zwarte vuil) naar linksonder de vaatwasser in zou moeten?? Want het water kan daar volgens mij niet meer doorheen?

Moet/kan ik dat schoonmaken? Hoe dan?

Bij voorbaat dank voor alle hulp/tips die jullie kunnen geven :)

Mike
 

Mipr

  • #2
Ik heb inmiddels alles wat zichtbaar was op foto los gehad en schoongemaakt :)

vakje linksboven kreeg ik niet helemaal schoon maar ik begreep uit de berichten elders op dit forum dat dat ook vooral bedoeld was voor ontluchting (en zelfs verstopt niet snel voor problemen zorgt?). Zijn wel hele stukken vuil los en uitgekomen.

Het onderdeel rechtsonder (waterniveau regelaar? vlotterkamer?) heb ik ook helemaal los en uit elkaar gehad. Het zat toch enorm vast gekalkt.. maar is uiteindelijk mooi schoon geworden (op basis van diverse verwijzingen naar duitse reparatiehandleidingen elders op dit forum en dit filmpje:


Daarna alles weer in elkaar gezet en machine weer aan gezet:

1. labyrinth loopt vol met water
2. vlotterkamer/waterniveauregelaar krijgt water, tikt/klikt ook een aantal keren
3. in de machine nog steeds geen water... (draait wel sppelprogramma ondanks gebrek aan water)

toch maar op zoek naar nieuwe vaatwasser vermoed ik - geen idee wat ik verder zelf nog zou kunnen proberen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu