Isoleren wangen dakkapel en schoorsteen

Atb

  • #1
Beste klussers, een paar vragen mbt de isolatie van de wangen van het dakkapel en de schoorsteen ombouw. Zie foto's hieronder:




Hier is te zien het lood (wat er erg slecht uit ziet; blijkt dat er nieuw lood van buitenuit overheen is geplaatst), de dakpannen zelf (hoor je dat van binnen te zien?), en de folie onder de dakpannen (dampopen of dampdoorlatend, zeker weet ik het niet).

Wat zijn nu de beste stappen om de wangen aan te pakken? Ik neem aan dat de bestaande folie niet zo los kan blijven. Wat ik zelf uit onderzoek heb gevonden is het dit:

van binnen naar buiten: afwerking - dampdichte folie - isolatie - dampopen folie - afwerking

Dan de gedeelde schoorsteen met de buren:


Wij gaan 'm niet gebruiken en dus wil ik 'm uit het zicht hebben. Ik ben al begonnen met de voorzolder isoleren met glaswol over de volle dikte van de gordingen (17cm). Daar overheen komt een dampremmende folie en dan de rachels en afwerken met gipsplaat.
Ten eerste zit ik met de gaten in de schoorsteen zelf die gedicht moeten worden, en vervolgens de vraag of het verstandig is de ruimte eromheen ook te doen zoals de rest van de zolder.
 

Atb

  • #2
Helemaal niemand?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu