Draaikiepraam afstellen (Roto)

TomWa

  • #1
Goedendag Forumgenoten,

Bij het plaatsen van inzet horren stuiten ik tegen een vervelend probleem aan. Mijn ramen kunnen namelijk niet meer sluiten. Zonder hor gaat het erg zwaar, met hor er tussen kan ik ze niet dicht krijgen.

Ik vermoed dat de raam te strak staat afgesteld. Ben al tijdje opzoek geweest op internet hoe de ramen af te stellen zijn. Nu moet je bij veel ramen de sluitnokken met een inbussleutel iets verstellen waardoor hij meer ruimte krijgt en is het probleem opgelost. Klinkt makkelijk maar dat is het bij mijn raam helaas niet vandaar dat ik jullie hulp graag wil gebruiken. Mijn raam is niet voorzien van een inbus sluitnok maar een ronde. Zie foto:




Het gaat hier om het sluitwerk van "Roto":



Heeft iemand een idee hoe je deze ramen kunt afstellen? En als er speciaal gereedschap nodig is, waar is dit te kopen?

Hoor graag van iemand, alvast bedankt!
 
  • Like
Waarderingen: Sclas

Piet de Prutser

  • #2
Ik heb ook wat spul van roto, dakramen, en daar zit een grote tja, soort steeksleutel bij waar blijkbaar nog wat mee te stellen valt. Niet dat het werkt voor mij, maar dat terzijde.
 

NAM

  • #3
Ik hex hetzelfde raam, zelfde type nummer, en zit met exact hetzelfde probleem. Is hier een oplossing voor gevonden?
 

Osiris1960

  • #4
@TomWa
@Piet de Prutser

@NAM
Misschien niet meer nodig maar voor andere klusser nog wel handig:lol:
Ik had gisteren het zelfde probleem. je hebt daar een speciaal sleuteltje voor nodig.
Ik heb er een kunnen lenen bij het bedrijf waar ik de ramen gekocht had. gelijk er een laten bestellen.
Je kan het ook met een tangentje doen. je moet de rondjes die in de zijkanten van je raam zitten verstellen ( zijn excentrisch). het snelste is door alle sluitingen waar die rondjes invallen ( in het kozijn dus) te verwijderen op een na. dan ga je rondje waar deze invalt verstellen tot dat het raam goed en makkelijk op slot gaat, Vervolgens doe je dat zo bij elke sluiting.

Soms zit er ook een sluiting bij waar een inbussleultje in moet.


Susses :prima:

20200717_120448[1].jpg 20200717_120501[1].jpg 20200717_120540[1].jpg

20200717_120448[1].jpg 20200717_120501[1].jpg 20200717_120540[1].jpg
 
  • Like
Waarderingen: LynnK en Peter

LynnK

  • #5
Bedankt voor je bericht Osiris!
Dankzij je bericht gemakkelijk gevonden. Te bestellen bij quofi of destil. Het heet een
Stelsleutel NT V-Nokken Artikelnr. 230002759 | merk Roto
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu