Gashaard materiaal plateau

DaphneH

  • #1
Beste Klusjesmannen,

Wij zijn van plan zelf een gashaard te plaatsen inclusief meubel.
De schouw van de gashaard maken wij van metalstuds met Promatect platen. Voor het meubel naast de haard gebruiken wij Ikea keuken bovenkasten. Nu is er bij ons alleen twijfel ontstaan over het materiaalgebruik onder de haard en voor het plateau (bovenplaat).

De ene haardenzaak gebruikt niet anders dan MDF, de ander geeft aan dat 50 cm rondom de haard geen MDF gebruik mag worden. Zij adviseren natuursteen of composiet. Nu is dit niet het effect wat wij willen. Wij willen namelijk een geheel wit meubel wat eruit ziet of het hout is, mat wit afgeschilderd.

Foto toevoegen lukt niet, bij deze en link van een afbeelding, zoals wij de haard graag willen:


Welk materiaal kunnen wij het beste gebruiken?

Ik hoor graag jullie ideeën.

Met vriendelijke groet,
Daphne
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik mag hier geen merken noemen, kijk even in uw berichtenbox.
 

Da5id

  • #3
Hoi Jan en Daphne,

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Ik zie dat Jan een oplossing heeft doorgestuurd naar Daphne. Kun je deze ook naar mij doorsturen? Ik zou je erg dankbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Roy
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Kijk even in uw berichtenbox.
 

GertStuiver

  • #5
Jan, als je het ook naar mij zou willlen Pm en. Dank alvast!
 

M.N.

  • #7
Hallo Daphne en Jan,

Wij willen hetzelfde als Daphne, ook met een ikea meubel. Gisteren bij een gashaardenzaak geweest en die gebruiken inderdaad speciale platen, maar ook wij willen dit niet. Wil Jan ook mij je ideeberichtje sturen.

Bij voorbaat dank,

M.N.
 

Laumel

  • #9
Hallo,
Wij zitten met dezelfde vraag. Hoe hebben jullie dit opgelost zonder van het MDF te moeten afwijken of iets wat er op lijkt?
Wij zijn heel benieuwd.
 

Peter8484

  • #10
Wij hebben hetzelfde. Hoe is het nou opgelost??
 

FriedKramer

  • #11
Ik zie dat de oorspronkelijke vraag uit 2016 dateert. Graag zou ik weten hoe de kwestie van plaatmateriaal rond een gashaard opgelost zou kunnen worden. Ik hoop op antwoord. Fried
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu