Miele G1225 probleem

Aag

  • #1
Dag allen,

Ik heb hier voor jullie een niet echt interessant probleem, maar voor mij is het wel een groot probleem want ik kom niet verder dan de filter schoonmaken.
Onze vaatwasser Miele G1225 geeft steeds een foutcode F11. Het water wordt weggepompt, maar er blijft een laagje instaan. Ik heb de filters schoongemaakt. Het wieltje draait, er zit dus niks tussen.
Vorige week sloeg plots de schakelaar op t regelpaneel eruit. Toen we die weer aanzetten hoorden we een knetterend geluid. Monteur laten komen: 2 schakelaars doorgebrand (zie foto) Hij had zoiets nog nooit gezien. 1 van de schakelaars, daar staat dus de afwasmachine op.
Vandaag de Miele weggetrokken: de afvoerslang was iets ingedeukt. Dit netjes verholpen, weer laten draaien: weer F11 code. Weer water onderin bij de filter.

De regelschakelaars die eruit knallen lijkt mij wel een dingetje. Ik zie echter nergens een lekkage of iets anders dat raar is. Geeft alleen de foutcode F11.
Ik gebruik van die 4 in 1 tabletten.
Moet ik hem een keer met schoonmaakazijn laten draaien, zou dat kunnen helpen? Of heeft iemand nog een andere tip?
Graag jullie advies....

Aagje
 

Aag

  • #2
Niemand?
 

Gormy

  • #3
Zolang je water op de bodemplaat ziet drijven (hoger dan de zeefcombi) dan kan die zijn water dus echt niet kwijt.
Al een nieuwe terugslagklep geprobeerd? Vaak vergaan de dichtringen en dan wordt het water ertussendoor geperst ipv afgevoerd.
 

Aag

  • #4
Goedemorgen Gormy, dank je wel voor je reactie.
Het rare is dat het programma meestal goed loopt en maar af en toe de foutcode F11 geeft.....
 

Aag

  • #5
O ja en als er idd water op de bodem staat (soms wel, soms niet) en ik start het programma opnieuw, dan zuigt ie dat water gewoon weg.......
 

Gormy

  • #6
Maar zodra de F11 in beeld komt krijgt de vaatwasser het niet leeg? Ik zou toch even naar de terugslag klep kijken. Sowieso mag die niet in 2 stukken vallen als je deze verwijderd en de dichtring moet heel zijn.

Een tweede keer aanzetten is logischerwijs dat deze een beetje weg kreeg een nu de rest in de tweede start. Maar op afstand lastig natuurlijk.
 

Aag

  • #7
Ok tof, gaan we naar kijken. Super bedankt voor je reactie!

Aag
 

Aag

  • #8
@Gormy ben je er nog ????
Ik heb hem opengemaakt en de zeef verwijderd, vervolgens dat ding met een balletje erin eruit gehaald en een klepje dat over het pompje zit eraf gahaald....
Jij zei: mag niet in 2 stukken....???? Dt zijn bij mij 2 stukken..... 1 met het balletje erin en 1 dat over het pompje gaat .....Pompje draait overigens gewoon netjes, lijkt niks tussen te zitten.....
De ring aan het balletjes ding (die tegen het afvoergat water zit ) lijkt ook beschadigd en het zo niet helemaal netjes af te dichten.....

Is dat niet goed?

groet
Aag
 

Aag

  • #9
 

Aag

  • #10
 

Aag

  • #11
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu