Siemens koelkast KI40FP60/07 koelt minder

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #1
Beste allemaal,

Ik heb een Siemens inbouwkoelkast (E-nr = KI40FP60/07 en FD nummer = 9302).

Sinds gisteren knippert het cijfer boven in de koelkast dat de temperatuur aangeeft. Dit doet hij in alle standen. Hij koelt ook een stuk minder goed.

Volgens het boekje is dat omdat er (te) veel warme spullen in geplaatst zijn, maar dat doe ik nooit en dat heb ik nu dus ook niet gedaan.

Wat zou de oorzaak en oplossing kunnen zijn?
 

CV__

  • #2
Hoe warm is het in de ruimte waar de koelkast staat? Volgens opgave kan hij niet in ruimtes kouder dan tien en warmer dan 38 graden.

En heb je wellicht te veel dingen bovenin gezet zodat hij de kou niet kan afgeven?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Ik denk dat het de afgelopen 2 dagen wel achter in de 30 graden was in de keuken. Dan snap ik nu dat dat dus de maximale omgevingstemperatuur is waarin de koelkast werkt.

Bovenin staan alleen wat potten. Daaronder liggen een paar pakken melk.
 

CV__

  • #4
Potten zijn heel goed een luchtstroom tegen te houden. Bij mijn Siemens had ik van de week ook het idee dat het onderin niet zo koel was als anders. Bovenop de achterwand zat wel wat ijs... maar ik had een suffe bui een blokkade van eierdozen en jampotten gemaakt..

Dat elders neergezet en een uurtje later was hij gewoon weer keurig netjes koel.
 

DSR9500

  • #5
CV heeft het over een blokkade buiten de koelkast :?

Tja de koelkast moet via de achterwant z'n warmte kwijt.
Een royale doorstroming van lucht is aanbevolen, maar wordt meestal door de installateur van de keuken minimaal of zelfs niet goed uitgevoerd.
 

CV__

  • #6
Nee, IN de koelkast. Bovenin wordt de koude "lostgelaten" in de koelkast. Als je daar dan een dammetje van eierdozen bouwt... dan zak die kou niet door naar beneden in de koelkast. Dan krijg je ook ijs op de achterwand IN de koelkast.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu