Siemens wt47w563nl wordt heet?

Sanderhoos

  • #1
Sinds een paar dagen hebben wij de warmtepompdroger Siemens wt47w563nl. Aangezien dit een warmtepompdroger is zou deze op veel lagere temperatuur moeten droger. Echter toen ik na het eerste gebruik de was eruit pakte was deze behoorlijk heet (katoenprogramma). Na de volgende droogbeurt (handdoekprogramma) heb ik een (vlees) thermometer in de was gestopt (Nog in de droger) toen deze net klaar was om te zien hoe warm de was is geworden. Bleek dat de was 67 graden was en de trommel was zo heet dat je hem bijna niet aan kon raken. Is dit normaal? Ik dacht dat een warmtepompdroger op veel lagere temperaturen droogde (40 - 50 graden). Weet iemand hier wat een normale droogtemperatuur is voor een warmtepompdroger of voor deze specifieke warmtepompdroger? De was komt er overigens wel droog uit, en binnen de voorgestelde tijd (maar misschien komt dat juist wel door de hitte?).

Alvast bedankt!

Mvg,
Sander
 

Dsterk

  • #2
Een warmtepompdroger droogt met behulp van een compressor, waar een keolkast de kou gebruikt van het door de compressor rondgepompte koelmiddel gebruikt een warmtepompdroger juist de warmte die bij dit proces vrijkomt(bij een koelkast wordt die juist buiten de koelruimte gehouden maar de spiralen achterop de koelkast die de warmte afvoeren kunnen ook goed heet worden). het voornaamste verschil is de manier waarop warmte wordt opgewekt. bij de traditionele condensdrogers gebeurde dit door een verwarmingselement. De temperatuur ligt daarbij vaak nog wat hoger idd dan de temperatuur die jij nu meet in je warmtepompdroger. Maar deze meting is normaal. als de temperatuur nog lager lag zou je nog meer tijd ndoig hebben om de was droog te krijgen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu